Uppdatering

Har inte haft tid att blogga på ett tag, känns som jag stundviss jämt är på jobbet. Tur man gillar sitt jobb annars skulle det ju var tråkigt. Har nog inte hänt allt för mycket skulle jag tro... Har varit på stan, shoppat lite.. Att förska hitta en top till kjolen jag köpte kändes lönlöst och hoplöst. Så Emmelie och jag köpte en tunika i stället, så nu ska jag bara köpa leggings och skor till det. Men det blir efter den 25:e för nu ska mina pengar sparas till semstern så man kan hitta på något roligt.

Så har jag köpt ett födelsedags tåg till Willhem i dop present, tror det blir bra. Får se om man köper något mer, syster vill gå ihop, så möjligt att det blir något mer vi får se... Idag köpte jag farmors present, men hon som jag köpte det av hade inget roligt pappar, men man kan inte få allt här i världen. Köpte fyra st "tabletter" med en gamaldags ros på, jätte fina. Så det ska hon få på lördag. Hon fyller år på Viktoria dagen 14 juli, men då är pappa och Gerd på semster.

Hmm.. Idag varajg och Angelica och tog en glass vid Wallmans med, det var gott!! Glass är nästan jämt gott. Hon behövde lätta på sitt hjärta och bekänna lite synder, så då ställer man ju alltid upp med att lyssna och ge råd och stöd.

Sen åkte vi till Ica Maxi, även då följde Angelica med, vi hade mycket pant med oss, så vi pantade på. Tog en korv, och sen handla vi lite. När jag ska handla lite blir det alltid mer än vad jag har tänkt konstigt nog.

Ska gå å träna med idag, får se hur det går... var rätt länge sen jag var där. Spinning/styrka är det vart fall, så det är mest spinningen jag fasar för att vaderna ska "låsa" sig. Men det ska ändå bli skönt... Kände i helgen att jag behöver röra på mig för jag blev trött i ryggen. Vilket inte känns så lycket, med tanke på att det kan leda till ont. Även om man anväder lift, i allra största mån, så är det viss lyft som känns oundvikliga. Dels för att det känns säkrare, på ett sätt. Men annars anväder jag lift så mycket det bara går på jobbet, för det blir för tungt annars.

Tre arbetspass är det som består innan semster, känns nästan lite overkligt. Men jag längtar helt klart, idag när det varit än varm härlig dag så vill man ju var på stranden och sola och bada, inte vara inne i stan. Har ju inte ens tagit första doppet  ännu, så det kommer jag vart fall göra när jag har semster. Annars är det rätt blankt där vid semstern det ända inplanerade är egentligen att jag ska åka och hälsa på Malin vecka 31, för då jobbar ändå Kristian. Annars blir det mest lite spontan saker, förhoppingsviss ska vi åka till Gröna Lund. Jag skulle kunna tänka mig att åka till Göteborg med men det kan jag lika väl göra en helg när senare, det behöver jag inte promt göra nu..

Var ju på torget förra onsdagen och köpte en pelagon ljus ljus rosa typ Mårbacka ( fast det inte var det) och sen två smultronplanter, som jag plantera och ställde ut på blakongen. Vart riktigt fint, ser ju mera levande ut där nu när det kommit upp lite blomseter. Är lite dålig på att bara sitta där på balkongen, blir lixom inte av i den mån man kanske tänker sig att man borde sitta.

Nej kommer inte på mycket mer just nu.. så får bli baj baj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0