Dagen förre doppare dagen

Jag hade hittat en fin kläning ( läs tunika, tänk på att jag är kort= klänning) på Ica Maxi, dock hade jag inte testat den så när jag gjorde det så såg det lite ut som ett rött tält. Börja tänka att detta var ju inte så smart. Men så kom jag på vad man kunde göra, sagt och gjort jag följde med K upp till stan för att köpa ett brett siden band till kläningen som man kunde ha för att skapa en midja. Väl inne i sy affären så kunde jag inte bestäma mig mellan svart band, eller brun/guldigt, så det blev två meter av varje. Det blev det brun/guldiga som jag anväde på julafton till slut. Kommer lägga ut bild på det.

Sen gick jag hem och städa och så, för K och hans mamma skulle kommma. Vart lite gröt till lunch, sen lagade vi julmat. K lagade Jansson, jag lagade köttbullar. Gillar inte färdig köpta, den här gången fick jag till köttbullarna riktigt bra med. _Jag kör efter farmors recept numera. Ha i "lite" socker, plus aromat, salt, svartpeppar och vittpeppar. Hon har fläskfärs så hennes blir ju ännu godare men mina bli inte dumma heller när jag väl får till kryddningen. Har en tendens att inte våga krydda mat så det smakar ju inget, bara blä...!!! Sen grilera K skinka, så på eftermiddagen blev det lite julmat.

På kvällen spelade vi bingolotto, vi började med det för något år sen på uppesittar kvällen. Så det är lite roligt, faktiskt. Vi fick binog, så när vi skulle ringa så svar en röst - Ingen aktvitet på detta numer!! Vi fick binog rätt tidigt, men kom aldrig fram. Det är ju bara panssisar som gör det lixom. Men vi tjände in vad lotterna hade kostat +100kr. Det är ju alltid något.

Efter det blev man trött och gick och la sig för att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0