Julbord på Palace


http://www.palacenorrkoping.com/

Igår så var det julbord på Palace med jobbet. Vi kom vid sex tiden, så då var det typ inget folk, Vilket jag tycker känns rätt okey. Blir ju så trångt annars, vid sju tiden började det fyllas på lite mer rejällt. Så till slut var det rätt mycket folk som åt julbord, eller bara festade.

Julbordet var bra, synd att det inte stod var det var. Min tallrik vart mest fisk, eftersom det är det jag är mest förtjust i. Smakde köttbullarna, de var inget vidare. Glatt överraskad över att de var hemmagjorda men de var tyvärr rätt smaklösa. Så det blev mest mat från kallabordet. Lite festligt att allt där låg på is, såg lite roligare ut. Deserbordet var helt okey, de hade köpt daimtårta. Hade de varit smarta hade de åtminstone tagit bort brikan de låg på så de kunde låsas att de hade gjort den själv, nu såg man ju vilket företag den kom från. Lite roligt. Jag hoppade den och smakde den hemgjorda fruktsalladen i stöllet med lite grädde till. Mycket gott, vart så mätt så jag måde lite dåligt ett kort tag.

Magen gillar inte fett mat, det märks. Ont ont. Jag drack julmust till maten, eftersom att jag hade bestämt med mig själv innan att jag inte var intresserad av att dricka för att ev bli berusad. Helt fel lägge för mig att bli det just nu, känns det som. Så det gjorde ju att man blir lite stelare än vissa andra. Det är oundvikligt att alkohol inte gör att man släpper lite på sig själv. Tog en Aquatini Strawberry Crush 65kr (på bolaget kostar den 15,30kr) , för att jag gillar inte Grevendals cider som de hade som fatcider. Tycker den smakar för mycket vin. Så då får det bli något som kostar lite mer. Hade inte värsta budgeten för att dricka heller, så då var det enklare att köra på julmust.

Så när de andra gick ner till dansgolvet nobba jag det och satt kvar med några andra som inte heller kände för att sväga de lurviga. Sorry men jag måste ha mer i kroppen än 2 julmust och en Aquatini Strawberry Crush för att jag ska känna mig bekväm med att dansa på ett typ tomt dansgolv. Spelar ingen roll om man gör det som en rolig grej med jobbet, det känns rätt olustigt.

En annan sak jag tänkte på var att det var rätt intressant att se hur det verkligen ser ut på Palace, när man är nykter. Annars brukar det ju vara rätt dimmigt när jag har varit där. Inte i mitt nyktraste jag precis, snare några glas för mycket. Men även om jag åkte hem med Karin vid kvart över tio eller något så kände jag att det var en lyckad kväll för min skulle, hade inte planerat något fylle slag eller ens att bli berusad. Utan att åka/gå hem tidigt, så så blev det med. Var as trött när jag kom hem. Så det vart sängen rätt omgånde. Vaknade man upp idag vid tio, typ 10 timmars sömn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0