Tandfeén



Då så då har man varit hos Tandläkaren, så nu är halva munnen och ansiktet bedövat. Tror han tog typ tre sprutor med bedövning, lika bra. Det gick bra, jag bad att få hålla en liten hand. Känns alltid bättre när man får hålla i en hnad, det bli man aldrig för stor för det är bara olika mycket pinsmat vid olika tider i livet.

Jag valde att ta med mig tanden hem, det var den sista visdomstanden jag behövde dra ut eftersom att jag har ingen på vänster sida. Kan inte säga att jag gråtter floder över det precis.  Av de tre jag har fått har ajg behövt dra ut var enda en av dem.

När jag gick hem så kom jag och tänka på en sak det här med tandfeén. Nu har jag kommit på det hela, när man är liten och tappar tänder så kommer tandfeén med en guldpeng eller likande.  Vi kan tänka oss en guldpeng, det blir man ju jätte glad för som barn. Man undrar ju lite vart de där pengarna kommer ifrån men man är glad och nöjd ändå.

När man blir 20 -> så betalar vi tandfeen, för att fixa till våra tänder. Exempel nu tar tandfeen 670kr för att ta bort en tand, då har man redna fått lite rabatt. Så det är inte konstigt att tandfeen kan ge så många guldpengar till barn, eftersom att hon är sponsrad rejällt..



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0