Lucia

Igår så var K's mamma här på middag, var tänkt att hon skulle komma på en fika först, men eftersom vi skulle äta så fick hon med äta. Inget henne emot. Jag vaknade upp med halsont igår, så surt.. Idag är det Fan inte bättre, snare värre. Jag skyller på draget som var på Palace sen om det är därför vet jag inte. Kanske var dax för en förkyling helt enklet.

Jag brukar ju typ alltid var sjuk veckan innan jul, inget ovanligt. Det är inte många julavslutingar jag har varit på i skolan pga att jag nästan alltid har varit sjuk då. Men sen jag sluta röka så är jag inte förkyld lika ofta så det är rätt skönt.

Igår kväll så gick jag till Jejje, hennes kompis Kristan kom efter någon timme. Då åt vi tapas, smarrigt. De drack alkohol själv drack jag pepsi. Sen gick vi till Cissi för hon hade fest. Hon bor jätte centralt mitt emot fi,msatden, i en jätte mysig liten tvåva på 55kvm. Eftersom hon har öga för inrednings å bidrar ju det till att lägenheten blir fin. Hon hade klätt granen och under den låg det paket :) Julmysigt var det verkligen. Jejjes Kristian även kallad Pinto, hade tagit med två vänner de vart dock inte så långvariga hos Cissi. Så jag och Jejje var där till lite efter elva sen drog vi hemmåt. Jejje skulle ut och svänga de lurviga men eftersom Sara inte hade ringt så kunde inte Jejje gå ner till Palace. ( Sara är bagarn i gänget, vi umgås en del och tränar ihop nu när jejje bor så nära så alla tre bor nära varndra)

När vi kommit hem till Jejje och hon har lagt kol på spisen för att ha det till vattnepipan så ringer Sara å säger att de är på väg till Palace. Så jag går hemmåt och Angelica går ner till Palace för en sväng om. När jag väl kommer hem så är jag inte så seg. Utan får ett idot ryk, sätter på radion ( p3 som skrållar i den) för att sen börja diska upp all j*vla disk. Det tog typ 30-40 min, för det var så mycket bestik. Vi har inte sköt oss med disken på några dagar. Men det kändes rätt rogivande att stå där och diska. Testa att göra mindfullness övningen då, känna hur det känns att diska. Hur känns det i kroppen, hur känns det i händerna. När man känner in i  något så pass mycket så kopplar man av för en stund, man tänker inte på något annat än just hur det känns. Vilket för mig kan var rätt skönt.

Så när disken var klar blev det att borsta tänderna. Då ringde K och sa att han vänta på Taxin, eftersom han hade varit på föddelsdags fest upp på Norr. Han var inte så as kalas när han kom hem vilket var skönt. Sen sov iv länge länge idag. Nu skajg se reprisen av IDOL

Blev inget lucia tittande igår, men jag såg ju lucia i fredags på skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0