Julafton. God jul!



K's mamma hade vaknat vid 04:30, tack o lov för öronproppar. Jag vaknade vid sjutiden, för då pratade hon med katterna. K vaknade med då och gick upp ett tag. Vid åtta tiden gick jag upp, då hade K's mamma lagt ett paket vid mina fötter, lite gulligt. Tog en dusch fixade till mig. Tog lite yoghurt som frukost. Julaftons morgon är alltid så mysig, jag ser farm meot när man bor i hus. Då ska jag pynta mer och göra det mer juligt, med riktig gran. I år kör vi på en liten julgrupp.

Vid tio tiden åkte vi till Madde med familj (k's syster) där blev det grötfrukost. De hade även satt fram massor med mat, ddet blir lixom lite för mycket när man ser det så där tidigt på förmiddagen. Så det var inte så många som vill ha något att äta direkt, vi kom fam till att nästa år så får det blir grött plus macka med köttbullar, ost och skinka att välja på. Sen öppnade vi julklappar. K's mamma höll i lilla Angelika, hon såg helt salig ut. Man vart lite rörd när hon såg lilla Angelika för första gången, har nog aldrig någonsin sätt henne så lycklig och glad tidigare, så det var roligt.

Vi fick lakarn och en ask Paradis, av Madde och Kricka. Av K's mamma fick jag en rosa fin kurka och K fick en julduk. Vi gav en passionärs telefon till hans mamma plus lite annat krafts som jag inte behövde här hemma. Madde och kricka fick pengar, Angelika fick klädder plus en kanin.

Lilla Angelika sov hela tiden, jag blir helt till mig när jag ser en sån liten bebis. Jag med, jag med jag med. Typ skriker det i huvudet, jag blir välidgt farscinerad av bebisar just nu, kanske är den biologiska klockan som tickar lite. Det kommer när det kommer, det är inte jätte långt bort. Men principfasta My, gör inget förrän principerna är uppnåda.

Sen åkte vi och lämna K's mamma, då hade hon vart hemifrån ett dygn det är rätt lång tid för henne. Så åkte vi hem till oss, K bytte om lite. Efter det var det dax att åka ner till Lagerlunda, hem till pappsen.

Hemma hos pappa firar vi jul likadant varje år mer eller mindre. Vi kom ditt vid två tiden, vi ser inte på Kallle, utan det rullar i bakgrunden när man äter. Det kanske blir skilland när det finns barn som uppskattar Kalle igen. Jag sitter typ alltid på samma sida av bordet, något annat skulle kännas jätte avigt. I år var vi tvugna att börja med julklapparna lite tidigare än vanligt. Eftersom Daniel med familj skulle åka till Brasillien, så de åkte upp mot Stockholm vid lite efter sex tiden. Så därför blev det julklapps utdelning vid fem tiden. Av någon anledning är det ofta jag som får dela ut julklappar, i år hade jag hjälp av våran minsta julnisse, Cornelia Gud  så söt hon var när hon gick o lämna ut julklappar som var nästan lika stora som hon själv. Hennes pappa läste och peka vart hon skulle gå, men efter ett tag så gjorde hon det enklet för sig. Alla julklappar till Cornelia, så slapp man att gå. Haha. Så då fick hon börja öppna julklapparna i stället.

Hos oss så finns det vissar som öppnar under tidens gång, medans vissa väntar tills alla julklapparna är utdelade. Man får göra precis som man vill, av den anledning att jag delar ut så tar jag mina sist.

Jag fick massor med bra klappar,
  • platttång och presentkort på Bh av Krisitan
  • Lakarn + bäddset, pappa och Gerd
  • Jätte fina skockar, Farmor
  • Presentkort på Gina, Farmor
  • Myspysbyxor, vantar, hipsters, Gerd och pappa
  • Fluff fluff godis, Astrid (bonus mormor)
  • Bio Check, Astrid
  • Scoutkalender, Gerd
  • Kockböcker, Thailändskt och en med desserer, Kusin Katarina plus hennes man
  • Sällskapsspel, Monopol, Yatzy, Kinaspel, Mamma & Mormor o Morfar
  • Tofflor, dock för små så ska bytta strl, Mormor och morfar
  • Parfym, J.Lo - Glow, Mamma
  • Badlakarn + toaletthandduk, Mamma
  • Paradisask, Mormor och Morfar
  • Ljusstakar, (går att pilla till många olika former), Mormor

Kockböckerna fick jag och K ihop, jätte fina. Tacka alla för fina julklappar!! Jag är supernöjd efter som nu kan jag slänga alla gammla larkan och bäddset. Eller jag kommer inte slänga dem jag kommer att ge bort dem till någon som behöver dem. Men ändå! Vi fick även låna Daniels Wii kontroller samt 5 spel, nu när de ändå inte är hemma. Nu har jag och K biocheckar för 350kr tillsammans, mycket bio blir det helt enkelt. Imorgon ska vi till mormor och morfar för att fira min jul, då ska jag lämna julklapp till syster med.

Åter till julafton, efter julklapps öppningen så blir det fika. Vi äter ALLTID tårta på julafton, det är en klassiker för oss, för hade vi massor med kakor och bullar med men det har pappa och gerd tagit bort. Jag tear eftersom kaffe inte är något för mig. Efter några timmar till så äter vi grött sist på kvällen. Umgås med familjen och släkten. Bara familjen är ju rätt många, eftersom vi är fyra syskon hos pappa. Varav två av oss har sambo, plus en liten. Tänk när alla har familj då kommer det bli många :)

SÅ firar vi jul hos oss, alla gör vi det på olika sätt. Jag skulle inte kunna tänka mig att INTE fira jul hos min pappa, jag är för hemmakär på just den lilla biten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0