Varit på Bröllop nere i Skåne




Då var dagen inne för bröllopet mellan min kunsin Henrik och hans fästmö Cornelia kommen. Vi var ca 20st som skull åka från Kvarsebo, Kolmården och Norrköping. Så min mosters man hade lånat en buss som vi alla skulle åka i. De skulle komma mellan halv sex kvart i sex och hämta upp oss vid min mamma som bor ett kvarter upp. De kom väl vid 06:00 ca. Av gång anledning hade jag varit ltie stressad på morgonen, så när vi stannar till för att äta frukost och rasta. Så inser jag att dopgåvan är kvar hemma i hallen. FAN, FAN!! Kunde ju inte annat än skratta åt eländet helt enkelt. Min kusins man hade glömt kostymen insåg han senare på dagen. Jag tyckte ändå att det var mer pinsamtatt jag hade glömt presenten. Tror inte han tyckte precis så!

Vi fortsatte åka, jag och K var as trötta eftersomvi hade hjälpt hans "extra" mamma att flytta dagen innan, så vi hade inte kommit i säng förrän runt 23:30- 00. Sen upp igen vid 05:00 Grattis! Så man var verkligen aptrött. Jag hade med mig öronproparna, men kunde inte somna ändå, för det var för mycket ljud, typ barn och tv... Slumrade särkert till då å då, men inte så jag kände mig " utvilad".

Mobilen var laddad med mycket musik, så efter att vara lite små sur överatt inte kunna somna till så byttes öronproppar ut mot hörlurarna. Musiken som trömade var :
  • Absolute Power Ballads
  • Ministry Of Sound - The Annual 2008
  • tAKiDA - Bury The Lies
  • The Best of Enya - Paint The Sky With Stars
  • The Very Best of Movie Soundtrack
  • Absolute Summer Hits 2008
  • Dream Dance vol 48 (2008)
  • Evernecens - Fallen
  • Samt några få singlar
Vi tog ett stop till där vi tog varis glass jag o K, jag och min kusin utnytjade naturen eftersom tolaetterna var under all kretik. Sen åkte vi vidare, läste lite i min nya bok Emma, Mias dotter, av Maria Eriksson. Vid kvart över elva vad vi frame i Nyhemsläge där vi checkade in på Vandrarhemet Vidvicken. Som tur var fick vi tillgång till våra rum på en gång, från börajn skulle vi ha fått dem först efter vigseln. Bytte om snygga till sig lite, vi hade en knapp halv timme på oss så det var ju bara att göra det bästa av tiden.

Sedan for vi till kyrkan, vilken kyrka. Den var jätte vacker, högt till tak, målingar i taket. En för mig typisk giftas kyrka, hörde att de hade tre vigsel tider på lördagarna förr hade de haft 5st, så man kan gissa att den var populär! Min kusin Ceclia sjönt två låtar av Peter LeMarc. Vad som helst, och Fem fingrar. Den första låten var jätte bra då rös man och vart lite rörd. Jag tycker hon berör väldigt bra med sin sång. Efter vigsel vart det dop, det var ett rätt enkelt dop. Inte så mycket "gudtjänst" över det hela. Ja sen när det hela var klart så gick de ut till All you need is love, precis som i Love Actually =0)

Fotosession, efter åt, fick många bra kort! Tror att denna gången var den gången jag har varit mest effektiv med min rosa kamera. Vissa foton var klockrena, lägger upp dem i ett annat inlägg senare. Efter att vi vinkat av dem i en gamal bil, så hade vi "fri tid" till halv sex, ca 4 timmar eller något. ( Inte bra palnerat om jag får tycka mitt) vi åkte till Mölles Hamn, och kollade lite och åt lunch.- Jäte vacker var det där. Skånt känns ibland inte som Sverige. Det känns lite utomlands, i vissa avseenden. Eftersom det är ju inte alls likt Östergötland.

Vi åt lunch på Mölles Hotel krog, tror jag.. Jag tog Hamburger tallrik, K tog Ryggbiff, Mamma tog Gravad lax och dillslugnad potatis, Mattias tog Ryggbiff, Katarina tog Dagenspasta, Kim tog Tapas ( Han trodde det var desamma som tacos, så det vart en vråll miss. Tyvärr) Min Katarina har början till magsår, och magkatarr så hon kunde tyvärr inte äta så mycket av sin mat. Så Kim kunde ta den. Vid luchen var det mycket osm inte var bra, service var urusel, maten var god.

Vi åkte o kolal på deras hus och deras nya hus, de hade satt ihop ett lite kompendium om vad man kunde göra bl.a att kolal på deras hus. Efter det var det dax att åka tillbaka till vandrarhemmet för att göra sig ordning för kvällen. Jag, k och lillebror delade rum. Var väl mest jag som gjorde i ordning mig, de andra var redan klara tyckte de. Sen gick vi ut i trädgården skålade för brudparet fick snittar och gick tipspromenad.

Sen var det dax att gå till bords, det var grillat som var dagens rätt. Pastasallade, vanlig sallad, potatis gratäng och tropiskfrukst. Det var rätt gått, men har även ätit bättre. Köttet smkade mer rökt än grillat. efterrätten var Passions moussé. Min bordskavaljer som inte var K, drack rätt bra vid middagen och under kvällen. Typ en flaska vin, några öl, massor med whisky. Så han vart lite berusad kan man ju säga då. Vid mitt bord var det rätt tyslåtet, ingen som direkt tog kontakt, förskte man fick man bara svar sen inget mer. Rätt trist. Så det vart lite låntråkigt. För oss som var trött vart det ingen sen kväll, utan vi gick in och sov vid elva tiden något efter kanske. För att sen gå upp vid halv nio och äta frukost.

Efter/vid fruksoten var det även presentöppning. Jag vart rätt glad överatt jag hade glömt min present eftersom de fick två st födelsedagståg, hade ju varit trist med ett tredeje!!! Jag såg inte klart hela presentöppningen eftersom jag behövde gå på toa. Då när vi ändå var i rumet passa vi på att packa ner och röja av allt. Vi skulle ju åka hemmåt vid 10- 11 tiden. Sen började färden hemmåt, då var vi något fler personer än när vi åkte ner. På vägen hem vissade de Lilla sjöjungfrun, nostalig! Tror det v ar Edwin el Linus som ville se den filmen, Jag såg vart fall filmen, för det var min favorit när jag var liten. Den är ju alltid bra! Dinsney funlar jämt för mig, är för barnslig för att inte gilla det!

Vid femtiden var vi hemma, man blev lite sur, för att det regnade as mycket, och vi vart släppta vid mamm, visst inte lång bit att gå men tillräkligt lång när det regnar. För de åker ju ändå förbi oss på vägen ner... Så det surarde vi lite över när vi gick i regnet och var genom våtta när vi kom hem. Sen var det äventyret över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0