Torsdag, en runda på sta'n med mamma

Torsdag
Klockan sju ringde väckar klockan, trevligt trevligt. Nej inte direkt, men jag var rätt pigg ändå. Kanske skulle gå upp tidigt lediga dagar med? Eftersom jag var tvugenatt börja halv tre idag så vart allt lite me stressande, men men. Gick ner sate igång tvättmaskinen gick upp tog min Aloe Vera Shot läste tidingen (man ska ta aloe vera på fastande mage, och vänta 20- 30 min innan man äter frukost).

Aloe Vera är en Kaktus, men i den fins det som är nyttigt för kroppen

Fortsatte att tvätta, passa maskinen. Hon som hade tvättat igår eftermidag hade inte tagit upp sin tävtt, så fick vika ihop den och skriva en liten lapp om att jag behövde tvättstugan tidigare än klockan 13. Gick till X, och fixade Li's present. Sen hem igen och ner till tvättstugan igen. Mamma ringde och påminde om att vi skulle till stan, vi kunde gå tidigare eftersom hon var klar. Så på stan så gick vi till Fudjifilm, där hon lämna in en filmrulle, jag skulle framkalla lite kort som jag hade på en skiva. ( Vi har varit i Eskelstuna och hälsat på K's moster så de var de korten som jag la in en beställning för) Tanterna har ju lixom inte DVD, el dator, ny modigheter är inget för dem, så blir att posta med riktig post. Var sjukt länge sen man gjorde det.

Sen gick vi vidare till Bodyline för att se om de var klara med min bh (in lämnad för lagning) Vilket den var, kosta grattis denna gång, för det var andra gången på kort tid som jag fick laga den :( Vidare till Gina, testa kläningen jag spanat på. Den satt så där, inte nöjd så det blev inget köp. Mamma hitta fina kläder hon ville köpa, men det fick hon inte för mig. Det var fel målgrupp på de kläderna för henne tyckte jag. Så det blev inget, men hon förstod att de var för flickiga och ungdomliga det passar inte på en mogen kvinna i 52 års åldern. Vi gick vidare till Buketten där mamma köpte en fin blomma till mormor.

Så är mamma så typisk som hon kan vara, saknar ibland hyffs. Butiksbiträdet var väldigt snorklig, otrevlig och stressad inget service maindad alls. När mamma hade betalat och kassabiträde tog en ny kund säger mamma:
- My, tycker du inte hon var lite snorklig? Jag tyckte det, tyckte inte du det?



Ingen reaktion från min sida, kollar förskitigt
på butiksbiträdet skäms över mammas beteende. Mamma fortsätter häva hur sig hur illa hon tyckte biträdet (tanten) var, jag tar några raksa steg ur butiken, säger inte ett ljud förrän vi är en bit utanför där det finns liten risk att biträdet hör vadhä jag säger.

Talar om för min mamma att vi har pratat om det tidigare ( inte första gången det händer!) att man säger inte så oavsätt hur irriterad man blir för det är ohyffsat enligt mig (giassar att fler tycker så). Man kan säga till den man har med sig efter man gått ur butiken att man tyckte si o så om den o den. Efter dispyten gick vi vidare till Lindex, kolla lite snabbt inget av intresse. På Guldkompaniet köpte mamma en fin tun kedja till Li. På vägen tillbaka gick vi inte på KapAhl där såg jag en jätte snygg jacka, som jag kommer köpa har ju desutom 25% lixom. Såg en kjol som jag skulle kunna tänka mig på Carins 25-års fest. Annars köper jag bara en cardigan där inne som är blå å passar till en kjol jag har.

Ja sen var jag hungrig så vi gick till Neptun, jag tog en kebabrulle mamma tog en Dolpins pizza, efter maten gick vi och mamma gick till sitt och jag till mitt. Skönt, man orkar bara med henne en viss stund ibland inte ens det!
Senare kom Li förbi och fick sina presenter. Euro, och ett armband från www.kysssjohanna.se



Så här lyder texten runt armbandet

" If sisters were flowers, I'd still pick you. I'd let the sun shine so you'd be blue.
I'd show the world how beautifully you grew."

De har mycket fina saker med fin text till, jag är inte den som uttrycker mig hur mycket jag tycker om någon eller vad den personen betyder för mig. Det där med känslor är en kneppig grej när man desutom ska sätta ord på saker och ting. Men vart fall min lille syster fatta poängen, och tyckte om presenten. Vi är väldigt lika på måtnga sätt och viss.

Ja sen cyklade jag iväg till jobbet... dag fyra av sju. På jobbet tog jag och brukaren en lång promenad på ca en timme, extra motion eftersom man drar en rulle. Det blåste mycket men riktigt skönt ändå, sov som en prinsessa sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0