Testat på VattenGymnastik

Idag följde jag med Fruarna C och S på vattenympa ( medel pass) på Hälsoteamet i Navestad. Vi åkte hem ifrån efter 7, för passet började 07:45. Litet missöde var att när vi skulle hoppa i badet insåg jag att jag behövde en tampong, väl förbered som man brukar vara och ha allt och lite till i väskan så hittar jag ingen jävla tampong!! Lite stress infann sig kan man ju säga. Fråga fruarna om de hade någon, men icke. Så fick skamset gå ut till receptionen och fråga. Men de sålde inga men hon var snäll och gav mig en så jag kunde hoppa i pluret.
Sådant där händer bara mig känns det som, förvisso första gången men alltid är det något nästan :)
Väl i bassängen så var det ju skönt att komma ner i det 32 gradiga vattnet, mina förväntningar var ganska låga då jag har ansätt att vattengymnastik mest är till för gravida och tanter, samt överviktiga personer. Det har inte varit "träning" i mina ögon, tyvärr. Men efter passet så tar jag tillbaka allt vad jag kan ha sagt!!
Jag vart rätt såld på VattenGymnastik, jag har alltid tyckt att det är jobbigt och ofta gör ont att göra situps, ett ont måste. Men nu i vattnet gjorde det inte alls ont, och man kände sig inte lika otymplig. Man kände verkligen att magen fick sig en rejäl genomkörare. Jag var ordentligt mör i kroppen efter de 45 min passet tog.
Så blir ev att köpa ett tio kort så man kan gå och träna det där "tantiga" lite oftare ;) Man börjar ju undra varför man ska ha sina fördomar då jag borde ha förstått att det skulle vara något jag gillade. Jag ÄLSKAR ju att bada ( läs leka i badet).
Tack, te tanterna för en lyckad dag i bassängen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0