Övningskört med Malin

Med mitt körkort rullar det på förfyllt just nu! Allt går väldigt fort, man börjar förstå och se helheten. Varför man har trälat med att lära sig växla ordentligt, kryp körning. Vi har kommit till Stadskörning nu, och då förstår man verkligen helheten med alla delmoment eftersom de blir ihop satta till en helhet när man kör inne i stan. De gånger jag har fått känna på stadskörning som är ca 3 ggr så har man nästan jämt fått känna på alla moment.
Jag har alltid tycket att det har varit väldigt roligt med att köra bil. Nu är det nästan ännu mera roligt när man märker att man kan själv. Måste bar börja lita på att jag faktiskt kan. Igår var ett sådant tillfälle! Hade bestämt träff med Malin ( en av mina handledare) vi hade inte kört sedan 18:e december!!! Väldigt länge sedan, har ju haft massor med körlektioner sen dess. Då i december jobba vi med att växla, jag vågade väl köra i knappt 50km/h. Vart mycket motorstop för att kopplingen åkte upp försnabbt.
Så igår skulle jag "visa" lite vad jag kunde och vart jag befann mig nu. Så vi börja nere i Pryssgården (Eneby) , körde runt lite där, sen åkte vi runt Fyrby, så kom vi till Finspångsvägen där bestämde vi oss för att köra lite landsväg. Så mot Svärtinge!! Ojdå vart min reaktion när jag såg 100km skylten. Men det gick fint, körde väl mellan 80-90km/h så lite skillnad jämfört med sist när vi hade kört då vi fortfarande hade hållit till vid Himelstalund. Innan vi skulle komma på vägen ut mot Finspång vände Malin bilen så körde jag tillbaka hem. Genom stan :)
Det blev lite av varje igår, villa område, landsväg, statskörning och parkering. Det kändes väldigt bra, eftersom Malin hjälpte till lite på vägen men det mesta åstadkom jag ju själv! Riktigt bra för mitt Körkorts Ego!!
Körtkort sommaren 2010, Here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0