Nya rosa skor!!

Mina nya skor Asics + rosa, kan det bli bättre?!

Igår var jag och köpte ett par nya skor för min löp träning, ett par rosa blev det dessutom :)

Att ha bra skor när man tränar och går är egentligen en väldigt bra grundregel för att minimer skaderisk och fel belastning. Har man som jag lite problem med fötterna, så är Asics att föredra de är oftast mycket bredare och stadigare än "vanliga" jogging skor.

Jag gillar märket väldigt mycket, men jag testade av en Nike sko som jag kunde ha, helt otroligt då de oftast är rätt smala i modellerna.  Men den här skon hägrade mer, den kändes perfekt helt enkelt. Tränar man 2-4ggr i veckan så sliter man skor rätt fort tyvärr, så då behövs oftast 2 par skor/ år. För att du ska få bra dämpning och en "färsk sko". Persnligen tycker jag man känner skillnad från sko till sko, men jag är ju lite nördig när det kommer till min träning med ;)

 

Så nu är det bara att börja gå in dem, för sen jäklar ska de användas.

3 ggr i veckan ska det löp tränas så jag orkar jogga mig runt hela 5 km den 3 juni då Vårruset är i stan. Har lånat K's bluetooth lurar med, praktiskt och bra.

Tips på bra spring musik mottages gärna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0