"Mätta in sig"

Du ser mer på måttbandet än vågen

 

Jag tänkte mig att jag skulle "mätta in mig" vill säga att jag har tänkt mätta mig på diverse ställen på kroppen, för att se vad mina start mått blir, för under årets gång borde det minskas. Eftersom jag just nu satsar på mer fettförbränningsträning, t.ex. att lära sig att springa.  När jag började träna för första gången i mitt liv så hände det jätte mycket på just måttbandet i förhållande till vågen. Så det ger lite mer att mätta sig tycker jag, men visst invägning blir det med.

Så sedan ska jag försöka göra någon tabell eller liknade i Word till att börja med för att sedan göra nya mått varje vecka altv varannan. För att se vad som händer. Det är ju sporrande att se när det börjar hända saker. Precis som med BMI kan man även mätta midjemåttet för att se om du ligger farligt eller bra till med hälsan.

Tips! 

Mätt dig och väg dig, regelbundet för att få en bättre helhet på dina resultat av goda kostvanor och träning!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0