Varit på bio och sätt This s it

Igår var jag på bio med mamma och åg filmen This is it av Michael Jacksson. Filem var gjord av en mängd repitioner av inför konserten This is it, som skulle ha blivit Mj's absolut sista konser. Tyvärr gick han ju bort innan de skulle vara premiär på den.

Jag har aldirg gått på bio med mamma så jag var lite nervös för vad hon skulle kunna hitta på. För när man går in i affärer så brukar hon ofta nynna till musiken rätt högt. Mamma blev sugen på popcorne för det hade hon inte ätit sen vi bodde i Rottenberg vill säga 16 år sen kanske? Så jag gick och köpte en Hollywood meny, en stor popcorne med två stora läsk.

Det var inte så mycket reklam upplevde jag, till andra filmer kan det var bra mycket mer. Filmen började och mamma var tyst under hela filmen, tur! Annars hade det blivit pinsamt... De hade gjort nya speciall effekter till tre låtar, Thriller, Earth song, Bad och Smooth Crimenal bl.a.

Filmen var bra, konseren hade blivit kritikerrosad med både posetivit och negativt tror jag. Jag tyckte vissa saker kändes lite överarbetade, ibland är det bättre men mer enkelhet och stilhet. Dansarna var de som gjorde det mesta, och de var fantastiskt duktiga! Och vissa var ju givietsvis snygga med :)

Det mesta från filmen går att hitta på YouTube som vanligt, det är bara att söka på Michael Jackson movie "This is it"

 

 

Michael Jackson 'This Is It'

Official Movie Trailer

Michael Jackson"This Is It" (Official Song)

Michael Jackson movie 'This Is It' - Part 4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0