Testat S.A.T.S


Igår så var jag på S.A.T.S spinning på 30 minuter. Passet kändes bra, mycket flås. Men inte jätte trött i benen, cyklarna var lite mer "omoderna" än de på gymmet. Men de funka bra att cykla på. Det var ca 20 pers på passet betydligt många fler än vad ma är van vid, på Athena brukar det vara 5-10 på sin höjd.

Men överlag kändes det bra där, det var mycket olika maskiner i gymmet som jag aldrig sätt tidigare. På mitt gym är ju maskinerna inte jätte nya och det finns så det räcker men lite mer och nytt är aldrig fel det ger tränings inspiration. Vi gick upp till konditionsdelen efter passet. Och körde lite på löpmaskinen då hade man en bra överblick vad det var för "folk".

Folket som gick där verkade vara rätt blandat, inte alls som jag hade tänkt mig kanske. Visst det fanns spännisar, och tjejer som var väldigt sminkade. Men det var inte den stora mängden som var så. Utan de flesta såg väl rätt vanliga ut. Vissa var runda andra inte. Det är ju rätt annorlunda att gå på ett ställe där det finns killar, eftersom Tjejernas Athena har inga killar. Men känslan från S.A.T.S kändes bra, så det skulle inte var omöjligt att börja där.

De hade dessutom 15% på priset när man jobbar inom Kommun med Manpower som hälsopartner, det vill säga att månads avgiften för mig skulle ligga på ca 330kr, det är bara 120 kr skillnad. Men man får så mycket mer för pengarna på S.A.T.S om man ser till deras utbud på maskiner, pass, tillgänglighet andra "happnings". Angelica kände mer för S.A.T.S än för  World Class som de också varit på och testat. Desutom ligger ju S.A.T.S jätte  nära max 10 minuters gång av stånd. Det är ju alltid en fördel.

Det är ju indirekt Sara och Angelica som får välja eftersom deras medlemskap går ut nu i december, mitt går ut i april. Så jag följer ju med dem, så man får lite sällskap. Nakdelen med S.A.T.S var deras glasrum,  även om man är fokuserad på det man gör känns det ju lite jobbigt att folk utanför kan kolla på. Men förmodligen något man inte alls tänker på när man är i rummet. En nackdel till är väl just att det är ett större koncept, vilket gör det lite mindre personligt. Men det kanske egentligen inte spelar så stor roll??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0