Li's student 090611

i text och bild

Igår var det Li's student, så här kommer en redogörelse för den dagen.  Började dagen med sovmorgon, något jag gjort många dagar denna vecka eftersom jag inte jobbat något direkt. Li hade ju gått för länge sen, hon sms lite av vad hon vill att ja skulle ta med till ut springet. Andra skor t.ex klackisar gör ont när man ej är van. Tro mig jag vet!!

Vart lite små plock här hemma, sen så gick jag upp till stan för att köpa en blomma. Var inget vidare roligt biträde så det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Om jag förklara ungefär vad jag vill ha men sen även säger att jag är inget bra på det är med blommer och hur man får ihop det till något fint, då borde man väl förstå att jag är ärlig när jag säger så? Skippa frågorna vad vill du ha till? När jag fråga henne om det såg bra ut fick jag ju inget svar. Riktigt misslyckat, kan ju nämna att det inte var rusning till den butiken det var jag och en kund till, på en annan affär (Buketten) Var det mycket mera kö, men jag ångrar att jag inte gick ditt servicen kanske hade blivit bättre. Sen är jag kom runt hörnet på den här butiken såg jag att de hade massor med student förslag på buketter. Snacka om att jag sura ihop då! Jag hade inte kommit från det hållt  så jag hade inte sätt det tyvärr. Aja, så kan det gå. Tror i och för säg inte att Li hängde upp sig på vad hon fick för blomma det brukar vara svårt att komma ihåg vad man har fått av vem efteråt.

Sur som jag var gick jag till Konsum på vägen hem för att handla lite till K's mat som han skulle laga. Sen blev det helt plötsligt lite små stressigt. Hög tid att göra sig i ordning så vill Kristian ha hjälp med att se om hans hårklippning vart jämn. Tyckte inte att jag hade tid med det just då! Till slut var jag klar mamma han bara ringa en gång och fråga vart jag var.


Skorna som jag hade köpt blev något förstora men med lite bomull i tårna vart det lite bättre, inte prefekt men bättre som sagt. Mamma hade med rullatron ( hon har en förmåga att sätta sig på trotarkanter för att hon blir trött i ryggen, int populärt från min sida!) jag om har lite koll på det där med rullatron såg att den inte var rätt inställd men jag fick inget bra tillfälle att rätta tilldet så får göra det en annan dag. Efter en långsam promenad va vi framme vid Dee Geergymasiet där Li har gått i skolan de senste tre åren.  Jag tyckte att vi fickvärsta bästa platsen först, långt fram såg bra. Vara bar det att det var rätt många andra som tyckte det me. Istället för att röra mig framåt så ståd jag kvar för det var lite knöligt för mamma att gå framåt. Till slut var den bästa platsen inte jätte bra längre, trångt som fan blev det, fok har inget hyffs de trägs och trycker så man får känna både det ena å det andra för att de ska komma fram.




Så sprang alla ut, jag fick ingen bra bild på det alls för många långa mäniskor fram för samt alla plakten täckte sikten för min kamera. Men jag fick desto mer bilder sen när Li hade hittat fram till "oss" det fanns två olika plakat ett lite roligare med några bilder och ett som var mer tydligt med en bild och stor text. Det är en fotograf från NT som har lyckats få med Li på bild från utspringet när hon kramar våran ingifta morbror.

S är det som vanligt alla sak gratta och hänga på massor med bommer, först fick hon ett förklädde. Perfekt för att slippa få grönska på kläderna. Det kändes inte som vi var så många men vi var väl en hel del ändå. Li's granne hade åkt till fel skola! Men hon hitta rätt tillslut. Tyvärr var det inget vrållåk fixat så hon fick åka den vanliga bilen hem. Hem var i det här fallet Stavsjö bruk. Där Studentmottagningen skulle hållas. Mamma,jag och Kim gick hemmåt för att lämna av mammas rullator innan Kim styrde bilen mot Nyköpinshållet. Med Kim som chufför så gick det ju väldigt fort att komma fram.



Vid mottagningen kom lite mer folk som man inte hade sätt vid själva utspringet. Vi var runt 30st. Men det är ju som vanligt man håller sig till de man känner, att försöka vara mer social är ju överdrivet. Det jobbiga är att i det här fallet så var det många som kände igen mig sen jag var barn, men jag känner inte igen dem eller ens vet vem de är. Så frågar de om ma vet vem de är, så pinsmat när man ska behöva sig nej jag vet inte.




Det bjöds på god smörgåstårta med mycket saker på. Det gör ju att det ser himla gott ut med, man äter ju med alla sinnena. Sen blev det fika med bullar och två olika kakor. Bullarna var bäst!! De var riktigt goda kanelbullar. Vid fikat öppna lite sina presenter med, mycket pengar och presentkort. Lite annan smått å gott. Jag gav present kort från       
Live It som är en upplevelse sida med många olika upplevelser i olika prisklasser. Jag vill ge något utöver det vanliga inte var så traditonell. Li hade ju även sagt att hon absolut inte vill ha smycken eller dylikt. Av hennes pappa fick hon ett micro objektiv, det vill säga att hon med det ojektivet kan fota väldigt nära. Ex fjärill i detalj, små insekter, vatten droppar, snöflinogr och få med alla detaljerna. Hon gillar att fota, så nu Li räknara jag med att få se lite exempel på din blogg eller BDD sen!

Sen åkte vi hem med RallyKalle, min lille bror. Som tyckte han hade väntat tillräkligt på att vi skulle var där. Men man vill ju inte missa fika och presentöppning om man inte måste?! Så han var inte feg med gasen, utan gasen i botten. Jag blunda, trodde jag skulle dö! Är inget vidare förtjust att åka i 140 -> Men vi kom fram, jag hade fått vatten blåsa av de nya skorna så jag gick barfota hem från mamma. (Inte så långt, två tre kvarter kanske). Fick tvätta fossingarna när jag kom hem, men bättre det än lida i skorna.

Kort där efter kom även Li, hennes vänner var lite sega så hon var hemma hos mig ett tag innan hon gick ut på krogen. Så var även den dagen gjord, känndes lite lustigt att Li tog studenten hon är ju minstingen. Nu blir det mång många år till någon annan tar studenten. En mycket trevlig dag, jag fick ju ihop nästan 300 bilder med, så jag terrade på rätt bra med min rosa kamera.

(Uppdaterar detta inlägg när jag kommer hem igen, med mer bilder och text redigering)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0