Melissa Horn

Angelica introducerade Melissa Horn för mig för kanske tre veckor sedan, sen dess är jag fast. Mycket feel good musik över det. vackra texter fina melodier. Gillar man Winnerbäck gillar man Melissa. Men grejen är att jag har aldrig tagit till mig Lasse som hans stora fans skara har. Det har varit lite för udda för mig, lite för mycket vispop. Men visst vissa låtar är ju bra. Men jag kan ju inte bar lyssna på sånt en hel dag eller i veckor. Alla är ju olika, men det är fina låtar och texter.

Sök på Melissa Horn på YouTube
Hennes vidoes går ej att lägga upp i bloggen eftersom att de är "kod skyddade". Tryck på låttiteln av de sånger jag valt så kommer du till sidan jag fan texten på. Här är några av mina favorit texter :)



Långa Nätter
Långa nätter, där ute finns en värld av långa nätter och jag sitter vid fönstret i mitt rum och blickar ut över stadens alla ljus
Där går Klara och tindrar som en stjärna för att vara, med sin Fabian få vara och gå hem till varann och älska lite grann som bara kära kan

 Och där sitter Sara, söta lilla rara underbara, oskuldsfulla Sara hon spar sig till en man som kan älska som bara kärlek kan Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och var den man vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte blir som man vill

Där går någon för att bara vara utan att förklara varför kärleken tar skada när man älskar med varann på ett sätt som bara någon kan Åh långa nätter, där ute finns så många långa nätter och han ligger ner och vilar mot min arm, jag längtar bort ifrån hans kyla och hans famn, till långa nätter, till långa nätter Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och var den man vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte gör som man vill

Åh långa nätter Långa nätter Långa nätter Åh så långa nätter Långa nätter Långa nätter Åh så långa nätter Långa nätter 


Hanna

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen


Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen



New York

Vi sätter oss ner
Utan ett ord
Som så många gånger förut, du beställer ett glas vin och jag en kopp te

Och fast vi båda vill
Mer än någonting annat
Så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan

Vi har blivit som dom
Någon tittar på oss
Är det min tanke hon ser eller dina röda kinder som avslöjar mer

Vi har blivit som dom
Som aldrig får bli
Som sitter tyst på nått café, ingen får ju se att han är gift och hon är fri

När jag går därifrån
Och du håller kvar
Så vet vi båda att det är såhär man mår när man hemligheter har

När jag går därifrån
Utan ett ord
Så vet vi båda två.. mmm

När jag går därifrån
Utan ett ord
Så vet vi båda två.. mmm


Till Hiva

Vi lever i vår egen värld
Där går vi långt och benen bär
Allt vi behöver det finns där

Vi lever i vår egen värld
Och jag känner mig så trygg hos dig
Jag känner att du älskar mig

För när du säger det så tror jag dig
Jag känner mig så trygg hos dig
Och jag går med dig överallt I sommarsol och vinterkallt

När tankarna tar över allt
Jag går med dig överallt
Om hösten hittar hit igen

Då håller vi ihop min vän
Ja då lever vi för sommaren
Om hösten hittar hit igen

Ja du behöver inte säga nått
När tiden flytt och åren gått
Om det blivit som dom förutspått

Ja du behöver inte säga nått
Men om du längtar hem nån dag
Och saknar nått precis som jag

Då leder vägen dit den ska
Om du längtar hem nån dag
Nej du behöver inte säga nått

När tiden flytt och åren gått
Om det blivit som dom förutspått
Du behöver inte säga nått



När man väl börjar kolla på texterna har jag svårt att sluta, för många är så bra.  Många av låtarna är ju lite sorliga och mörka. Men Till Hiva är en av de mer ljusa låtarna. Den texten är klockren, mitt i prick. När jag läser/hör den tänker jag på mig och K, vårat förhållande, min och våran kärlek till varandra. Min kärlek är K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0