Bilder från 22-23/8


Här kommer bilder från helgen!

Det har varit Augustifest här i Norrköping så vi var på marknaden en sväg i lördags och köpte lite remar bl.a.
Sen åkte vi ut till pappa och Gerds nya ställe i Brännäs tror jag det hette, en sommarstuga med många möjligheter. Vi började med ett stop hos min faster och hennes man, där vi fick fika! Lördagen gick åta att rensa och städa, gissar att de gjorde desamma på söndagen. Fick med mig en fästing hem, äkligt värre!

Söndagen, vaknade vi sent. Så det blev brunch med K's mamma, sen åkt vi mot Brunneby Gård där kusin Caroline bor med familj. Hon hade fyllt år i veckan så det bjöds på massor med gott. Sen åkte vi hem och dega i soffan :)

(Klicka på bilderna så blir de större)



Bilder från fredag och lördag ovan.
Vad jag har shoppat på marknaden.
 "De små" var så söta en
kväll där de låg





Bilder från lördagen när vi var ute hos Pappa och Gerd i deras nya sommarstuga mot Rejmyre. Först fika vi hos min faster och hennes man som med har sommarstuga där men har haft det i särkert 10-15 år. Så de har ju hunnit göra mer med deras hus och tomt än vad pappa och Gerd har. Vi åt Knuts Frestelse tror den maträtten har sina rötter i Skåne, eftersom Farmor komer där ifrån. Hon som hade lagat maten :)




Bilder från Söndagen ovan och nedan.
Vi var på födelsedagsfika ute i Brunneby hos kusin Caroline som fyllt år. Det var jag och K' min mamma, mormor o morfar, min moster och hennes man samt henns dotter med son. Och självklart värdinnan med familj! Vi bjöds på mycket gott. Jag är en sucker för fika! Ge mig inte för mycket fikabröd!!  Hon hade kommit på att man kunde göra mockarutor ( även kallat kärleksmums, snoddas mm) 1/2 sats smed och hälla det i en rund form med avtag bar kant. Så smart!




Carolin gillar blommer och att plantera. Hon hade ett  fint lan med diverse olika blommer och lite grönsaker, Bland annat mycket Dalior, och tagtet. Fick med mig en fin lite bukett hem som höll veckan ut! Riktigt nöjd med vissa av dessa bilderna på Daliorna, min kamera är ju inget supers om sysers som har systemkamer och olika objektiv t.ex makrohon kan ta vädlgit fina när bilder. Men som sagt jag fick några guld korn med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0