Lång promenad




Igår så åkte jag och Emmelie till Vrinneviskogen, för en morgon promenad. Det var jätte härligt väder, luktade skog, härligt helt enkelt. E skulle springa så hon vill ha med sig sällskap även om jag gick rätt långt bakom henne. Vi valde elljusspåret som var 2,5km lite lagom.  Först blev det ett uppvärmningsvarv då vi gick i raskt takt, för att kolla lägget i spåret. Vill ju inte råka ut för någon äckel gubbe.

Sen sprang och sitt varv, jag gick. Höll på att gå fel med, eftersom 5,5kms varvet är gulmarkerat och det är vissa elljus stolpar med så råka jag gå lite efter det gula. Men jag kom på mig innan det var försent! Jag valde att lyssna på musik i mobilen istället för skogsljuden, fåglar och likande. Det är ju egentligen rätt avkopplande, men jag får upp bättre fart om jag lyssnar på musik, försöka gå efter takten.Jag vet inte hur lång tid det tog för mig att gå, men kanske 20 minuter eller mer. 

Sen tog vi ett avkopplingsvarv, så totalt blev det 7,5km. Nästa gång ska jag komma ihåg vatten flaska, samt att jag måste nog stretcha lite efter åt så man slipper lite träningsverk. Rumpan och låren är rätt möra idag, om man säger så! Nästa runda blir på måndag morgon.




Här är jag bara lite röd, annars blir jag som en tomat i ansiktet. Fingrarna svullnar, man är ju inte världs snygg vid de tillfällena precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0