Ikväll blev det Box



Idag kom "vi" ( Jag, Angelica och Sara ) äntligen iväg på vårat första gemensama box pass. Jag har gått på Box tidigare när gymet har haft det. Så nu äntligen har de dragit igång igen.  Måste säga att det var en av de jobbigaste timmen och roligste på länge. Upplägget på passet var jätte bra, intensivt redan från start. Jag fick köra med hon som instruera eftersom  vi var ojämna par. Visserligen är väl Angelica i någrolunda min längd. Sara är rätt lång, men för att Angelica skulle känna sig någorlunda bekväm och tillreds var det enkalre att hon körde med Sara.

Det fanns vissa korta stunder då jag kände fan jag orkar inte mer, för någon som inte är väldigt vältränad så är box otroligt påfrestande både för kondition och axlar/armar. Man för verkligen veta vad mjölksyra innebär. Mitt problem med att inte ta ut mig för mycket eller att gå ut för hårt, kan ställa till det. För mig finns inget lagom, allt eller inget är (Tyvärr) lite min filosofi. Så efter 45 min var jag totalt slut. När det var de sista fem minuterna då vi körde en variant av "idioten" trodde jag på allvar att jag skulle var tvungen att avbryta för att spy. Det är ingen vidare härlig känsla precis, och det gör att amn kommer av sig lite. Men jag kämpa vidare.

Passet var så klart jätte roligt, ligger på en rätt bra tid för att var söndag med. Eller bra och bra, 17:30 är väl relativt i förhållande till vad man gör en söndagkväll. Så nu luktar ajg jenka för det var lika bra att smörja in axlarna efter duschen, för träningsverken är et faktum imorgon!!

Nu är det tid för att äta lite, varva ner, innan det är daxatt åka till jobbet för att sova jour. (Jag sover oftast som en Gud på jobbet, så mig gör det inte jätte mycket att sova jour. Mer än att det blir en långdag imorgon,  kommer ju vara på jobbet från idag 21:30 till imorgon 20:00. Inte så roligt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0