Lära sig ett nytt språk

Idag har jag gått mina första halv dag på Teckenspråk hos Pia på Igelkotten.
En kollega från min arbetsgrupp hade också äran att få gå denna intensiv utbildningen, som vi kommer ha nytta av i våran vardag med jobbet. Lite roligt var även att Emma som är en fd kollega med gick kursen, samt en gammal barndomskompis.
För några år sedan gick jag en kvälls kurs på Medborgarskolan med min vän Anna på Teckenspråk för döva, men det är stor skillnad på den utbl och denna. Även om man kände igen saker och ting, så i helgen blir det att öva på Alfabetet så man blir lite mer fingerfärdig så det sitter ända ut i fingerspetsarna.
Det svenska alfabetet som döva använder sig av


Video klipp med tecken alfabetet



Amerikanskt eller Brittiska alfabetet


Linda Bengtzing - Hur svårt kan de va?


Detta är mer för oss nybörjare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0