Lost & found

Midsommarafton 2010, årets andra dop ute i Bränntorp
I fredags träffade jag Emmelie vi var på Medley och simmade. Min träning är ju förtillfället på en väldigt låg nivå, så 30min simamning kändes i min kropp. Både när vi simmade och två dagar efter. Jag simmade bar på så jag räknade inte mina längder men basängen är ju bara på 25m, så för att få ihop 500m krävs ju 20 längder och det dubbla för 1000m. Emmelie som har simmat i sin barndom är mycket snabbare på mig så hon varva mig två gånger :) Som hon brukar göra. Jag har ingen bra teknik när jag simmar, för när andra vilar på simtaget så simmar jag frenetiskt hela tiden. Glider inget vidare med andra ord.
Det var skönt sedan gick vi till äventyrsdelen för att vänta på att bubbel poolen skulle bli ledig, det är rätt konstigt att de endast har 1 bubbel pool, när de renoverade kunde de ju åtminstone ha gjort så det blev 2 st! Avkopplande var det väl till viss del, men när vi simmade hade NKK träning, och i bubbel poolen satt det massa ungar och skvätte vatten.
Jag hade satt på mig linserna för att jag skulle se lite när jag simmade, vilket var riktigt skönt faktiskt. Så jag la mina brillor i skåpets neder kant längst fram. Tänkte för mig själv att detta får jag inte glömma bort eftersom det var ett väldigt bra ställe då man inte såg att de låg där när man kolla in i skåpet.
När vi skulle duscha och basta så rev jag ut mina saker och slängde lite grejer på trädbänken bredvid. För skåpen är så himla trånga så min väska fick egentligen inte plats alls. Efter bastun och duschen så säger Emmelie:
- Titta det är någon som har slängt sina byxor här, hoppas ingen har glömt dem.
Då jag ser byxorna och säger : - Ojdå, det där är visst mina byxor, de glömde jag att lägga in när jag hämtade duschcreamen.
- Ja jag blir inte förvånad säger Emmelie.
Jag är ju Fröken Disträ, och glömsk och tanksprid är mina andra namn. Vi kolla igenom Emmelies skåp innan vi gick för att hon är ett kontroll freak. När jag sedan kanske 1.5h efter badet och har åkt hem med bussen och är på Konsum och handlar så slår det mig. FAN!! Jag har ju linserna på mig, shit!! Fan. Det har precis slagit mig att jag nog inte fick med mig mina glasögon hem... När jag skulle klä på mig hade jag ståt och velat hur vida jag skulle ta linserna hem eller bytta till glasögonen, det var ju att jag inte bytte alls. Glömde helt bort dem så jag ringer i lite panik till Emmelie och förklara att jag har lyckats med en sån där sak som bara jag kan göra.
Det bli kvällens skratt, detta var förvisso första gången jag glömde dem men jag kan göra mycket annat tokigt p.g.a att jag är så tanksprid. Suck, Emmelie säger att ring du och kolla om de ligger kvar. Vilket jag gör men hon hitta dem inte, jag var ju lite stressad så min beskrivning på höger och vänster vart inget bra alls. Ringer till Emmelie och frågar hur hennes måndag ser ut då det ser ut som att jag behöver köpa ett par nya brillor.
Jävla dyrt grattis besök!
Men Emmelie är förståndig och säger ring imorgon bitti direkt när de har öppnat och fråga igen. Vilket jag gjorde på lördag morgonen, och Britt- Marie gjorde min dag!! För visst låg glasögonen kvar i skåpet, jag hade samlat mig lite bättre och min beskrivning var klockren Tack Gud för att jag fick bildminne!
Det är nog bara jag som åstadkommer sådan där tokigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0