Igår var en stor dag för bloggen

Igår var en stor kväll för bloggen. Min blogg blev nominerad som Kulturbidrag inom Kommunals fackförbund, på Årsmötet som var igår. Det var bara jag som hade ett bidrag från just våran sektion 6. Så nu går det bidraget  vidare till Östergötlands alla sektions bidrag som är i April. Spännade värre.
Jag har aldrig tidigare varit på något stort fackmöte så det var lite intressant. Man sa mycket " JA", till de förtroendevalda. Sen berätta de lite vad som var på gång detta år eftersom Kommunal fyller 100 år i år. När vi hade fått en förhandstitt sätt på utställning "Mysteriet med staden" och kommit till punkt 9 på dagordningen var det dags för mig att hålla ett litet föredrag om mitt Kulturbidrag. Som tur var hade jag med mig kollegan Eva som sufflör där upp på scenen.


I den tecknade staden
Valleby,
känd från de populära böckerna av Martin Widmark och Helena Willis, är det kaos.
Fem kommunalarbetare har kidnappats och ingenting fungerar som det ska.
Det var ju bra jobbigt att stå på en scenen och prata om bloggen, inte alls min grej. Hjärtat rusar, pulsen slår, du ser på mig där du står är en rätt bra beskrivning på hur det kändes inom mig. Allt rusade iväg, dö jobbigt. Men i och med att bekräfta sin nervositet för publiken så fick man ju med dem på ett skratt.

Nästa gång när jag ska hålla presentation för bloggen ska jag skriva ner ett ordentligt liten presentation som jag kan läsa innan till om det skulle behövas. Vara lite mer förbered helt enkelt! Men det var världens adrenalin kick var det ju. Så en när allt hade lagt sig så blev jag enormt trött. Men jag höll huvudet högt upp och tyckte att det gick skapligt ändå, jag är ju ingen talare.
Vid middagen fick jag ett stipendium, en litet diplom och en bukett med fina tulpaner. Som jag tacksamt tog i emot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0