Vårruset 2010

I torsdags var det dags för mitt andra Vårrus, jag har ju under vintern/våren tränat löpning för att var i form till Vårruset. Men sen kom det där husköpet lite i vägen för det mesta, och lite förkylningar så jag har inte tränat löpning på säkert en månad eller något åt det hållet kanske mer i värsta fall. Så jag valde att gå ihop med två kollegor från jobbet istället. Vi var ju ett lag från jobbet, när vi hade startat så såg vi våran kollega närma sig målet. Lite komiskt, men vi hade förväntat oss det!! :)
Vårruset är en riktigt rolig och trevlig tillställning, jag har inte gjort mitt sista Vårrus ännu. Blir att fortsätta träna till nästa år, jag är även lite sugen på att vara med och genomföra Midnatts loppet i Stockholm nästa år. Det loppet är ju på 1 mil, så det behövs lite träning till det. Vårruset är ju bara 5 km, så det är lite skillnad.
Något som var lite roligt vara att när vi skulle ha våran picknick, så var det två killar som gick in i buskagen för att pinka. Då sa den ena kollegan att det är böter på att pinka utomhus, de tjafsa tillbaka lite och upp gav ett namn som inte alls stämde. Kollegan sa att hon skulle skicka polisen på dem. Efter ett tag så ser vi polisen sitter och pratar med dem, *asg*. Det var riktigt roligt, kollegan vart lite orolig hehe... Men de var lite överförfriskade och hade tänkt grilla på området vilket kanske inte vart det mest lämpliga bland ca +-4000st besökare...
Det var toppen väder, jag var kläd i rosa från topp till tå,
och så passande fick man även en rosamedalj!
Lyssna på Vårruset's signatur melodi här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0