Är det så här det känns att var småbarns förälder?

Igår gjordes sista arbetsdagen så nu är det semester i 4 veckor, ska blir riktigt härligt. Vi började går dagen med att åka och hämta lilla Angelica ( K's syster dotter på 1,5 år) eftersom hon skulle ha sin första sleepover hos oss, pga att mamman och pappan jobbade. Hämta henne, sa hej då till hennes mamma vilket Angelica inte tyckte var så jätte jobbigt snare tvärtom.
Vi åkte hem till oss kolla in katterna, och busa lite. Sen åkte vi vidare ner till Kvarsebo för att hämta hem salt (!) för att ta död på lite ogräs på våran "pool" plätt. Till Angelica sa vi att vi skulle åka bil och hälsa på två stycken hundar. Men när vi kom fram visades sig att det var 4 st hundar, som hon tyckte var roliga och spännande. Så idag på dagen tyckte hon vi skulle åka bil och träffa Vovve. Gissar att det är hennes beskrivning på att hon hade kul :) Saker och ting drog ut på tiden när vi skulle grilla. Så Angelica vart mer och mer trötter. När vi började äta slocknade hon i soffan, runt 20:30 tiden.
Eftersom hon ändå somnat passa vi på att äta lite efterrätt, vanilj glass och olika strösel tänk att så lite och enkelt kan var så himla gott!!! Det blev lite sent som det lätt blir hos goda vänner, så vid 22:20 tiden kom vi iväg hemåt, var hemma runt 22:45. Angelica fick läggas i sin resesäng och sov sedan ända bra till kl 06:00. Det gick väldigt enkelt.
Själv så kom vi i säng vid 23:30 tiden, jag offrade mina älskade öronproppar för  hennes skull! Då jag var lite orolig att jag inte skulle vakna om hon vart ledsen. (vilket jag nog hade gjort ändå) Så det blev inte många timmars sömn för mig massor med ljus som jag inte längre är van vid att höra. Katterna som krafsar på dörren och beklagar sig, en ny persons läten, låg ju på hel spänd och brukar normalt sätt vakna ofta när vi har varit barnvakt hemma hos henne.
Sen vaknade hon vi 06:00 pigg som en lärka. Det var inte jag!!!!!!!!! Men det var ju inte mer med det utan att gå upp, kunde förhala lite med att hon satt i våran säng och vakna till lite som tur var. Sen blev det frukost och morgon bestyr, men att lyckas lura henne med att leka med hinken i duschen funkade inte. Får komma på en bättre idé nästa gång så man får svettbomben mer ren. Vi tvätta bort det värsta.
Sen blev det ute lek tills regnet kom vid lunch tid. Vi tog en middags lur på lite mer än en timme vilket var välbehövligt för oss alla. Sen kom hennes mamma och pappa, då blev hon som förbytt till en mindre roligt Angelica som skulle straffa mamma för att hon hade varit borta. Massor med trots och gnäll, skulle kunnat tro att vi varit riktigt elak mot henne ;)
Så nu är det är barnfritt och karl fritt ( han åkte iväg på sven-sexa) så känns klockan som den var mer än kväller, helt färdig och slut i kroppen och knoppen!! Och klockan slår snart sex...
Vi får besök imorgon med så det är tyvärr bara att börja damsuga och moppa golvet ev, så det ser fräscht ut. Katterna fäller enormt mycket päls ljust nu.
Men jag har ju typ 4 veckor på mig att sova ut på så det är ju inte hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0