En lång dag i snökaoset

I tisdags låg internet nere hela dagen, vilket led till att jag tog tag i sådana där "måsten" lite bättre. Så nu äntligen kom det upp gardiner utan tomtar upp. Dock märkte vi att de svarta gardinerna måste ha krympt i tvätten, för det såg lite konstigt ut när de kom upp. Men men, får kolla efter några andra här hemma eller på nätet. Gardiner kan man ju hitta för en rätt billig peng på nätet. Men även i vissa mataffärer har de billiga och fina.

Bild från NT

Igår så blev det inte riktigt som man hade tänkt sig... Jag skulle jobba 06:45 - 16:00 men så blev det inte alls... I och med vädret som var ( snöade massor och blåste, klass 1 varning) så hade färdtjänst ställt in alla sina resor och min brukare bor på vischan så det blev ett extra dygn på jobbet. I och med att ingen skulle jobba kväll så blev det min lott att ta kvällen med eftersom jag hade inget för mig och erbjöd mig. Så det blev jobb från 06:45- 22 i stället, snacka om att man var seg i kolan i mellan åt. Men bara man åt regelbundet så gick det rätt hyfsat det är ju inte så hektiskt på kvällen ändå lixom.  I och med vädret och att det mesta var inställ så som kollektivtrafiken så beslutade jag mig för att sova kvar på jobbet, kändes lika bra.


Jag sover ju som en prinssesa på jobbet oftast, så det var skönt att sova när det väl blev dags för det. Tror jag somnade nästan omgånde, så vaknade jag upp e gång och undra vart jag var... trodde jag var hemma. Men sen såg jag att så var inte fallet och en besvikelse över att jag skulle upp och jobba igen sjönk över mig innan jag kom tillbaka till drömmarnas land.



När jag sover så drömmer jag otroligt mycket och mins ofta mina drömmar ibland mer och ibland mindre. För mig känns det som att jag har sovit dåligt om jag INTE drömmer. Medan jag vet andra som upplever att de sover dåligt om de drömmer, skulle var intressant med en "dröm tydar - bok" som Jejje har. Kul att läsa vad vissa saker betyder. Även om det är lite luddigt och så är det ju lite roligt om man tror på sådant.

Märkte att detgick att hittaen hel del på nätet om det där, hmm.. ny hobby kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0