Lyckad körlektion idag!



Idag hade jag dubbel körlektion. Nu är det ju inte nervöst längre, oftast vet man ju innan vad man ska göra. Idag körde vi "högervarv" där jag tränade på att växla upp och ner, våga gasa och våga BROMSA, sen är det det där när man ska svänga... titta i speglarna,  Bromsa, koppling, växla och svänga! Det är klurigt att göra flera saker samtidigt. Men idag fick jag till det!!!! Det kändes så jäkla härligt, att jag äntligen koppla ihop huvudet och kroppsdelarna samtidigt.

Så det kändes helt underbart när man fick till det. Avancerade mig till att växla upp till fyran idag med :) Vill säga nytt hastighets rekord, 60-64km/h. Idag var också första dagen jag fråga om jag fick köra fortare! Haha. Då mindes vi tillbaka till första lektionen då jag hade panik när jag körde i 20km/h. Så det blev lite skratt, roligt när man märker att man utvecklas åt rätt håll.

Vi håller ju till ute i Lindös bostadsområde, när vi kom till slutet av vårat högervarv i slutet av lektionen så frågade jag om jag skulle svänga höger, som jag gjort tidigare.Men då sa min körlärare nej jag tänkte faktiskt att vi skulle köra till vänster. Jaja tänkte jag jag ska väl köra till speedway parkeringen så byter vid där. Vi körde förbi parkeringen, nu började jag ana att hon hade andra tankar för vart jag skulle köra. Så genom första rondellen rakt fram, råkade få i fel växel men körde på ändå. Så förklara hon att jag hade fått i fel växel när jag var ur den och så rätt vi till det. Sen fick jag köra nästan ända fram till körskolan. Vi bytte på en ficka på Lindövägen, nära kör skolan.


Gissa om jag var lycklig efteråt. Det hade ju gått skit bra på lektionen, jag hade avancerat mig vad det gäller hastighet, plus att jag fick köra nästan ända fram :) Det går helt klart framåt. När jag gick hem så gick jag med ett fånigt flin från ena örat till det andra men det gick inte att få bort. Mitt mål med att ha körkort till våren/sommaren kändes inte alls omöjligt idag. Men visst det är vääääääääällllllllldddddddddddiiiiiiiiiiiggggggggtttttttttttt mycket kvar att lära sig, och ta sig i genom. Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte vart stressad när jag har bilar bakom mig.

När adrenalinet hade lagt sig så blir man ju fruktansvärt trött, så man kan somna på plats. Men även det börjar bli bättre, men det är skönt att de flesta av mina körlektionerna ligger på lediga dagar, så man inte känner sig pressad över att man måste ladda om på en gång.

Nästa körlektion är den 21:e roligt roligt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0