80 minuters körlektion



Igår hade jag 80 minuters körlektion, det var han som är vikarierande körlärare för den som sluta. Men han ska med sluta. Hoppas jag får någon lärare som är lite mera varaktig! Vi har börjat med lite nytt, så det gick väl så där. Inte jätte bra precis, jag blir så irriterad på mig själv för jag vet att jag kan men ändå så sätter jag det inte. Mitt problem just nu är att växla ner framför allt. Och inte stressa upp mig när det kommer bilar bakom. Inte det lättaste.

Igår var en sån där dag när det mesta gick fel, körde åt fel håll två gånger har aldrig hänt förut. Pinsamt värre. Även om säkert de flesta har gjort det någon gång. Jag har börjat köra i rondeller, vänster svängar och tränar att start och stop i uppförsbacke. Vet ju att det är svårt ibörjan med nya moment de sitter inte på en gång, traggla och träna är det som gäller. Sen så lär den här "nya" ut på ett annat sätt än hon jag hade innan, efter två gånger med den nya så tycker jag att den första var bättre på ett sätt, men att den nya är lite tuffare och pressar lite mer vilket kan vara bra med. Nästa vecka blir det en tredje eftersom att han jag har kört med nu bor i Linköping och har fått ett jobb där så han slipper pendla.



Vilket innebär att man ska lära känna ytligare en person, och då tar det några lektioner innan man får tillit och hittar vandra. Suck, det är lite jobbigt när man inte vet vem man ska köra med eller om det ens blir någon lektion. De hade ju problem med att hitta någon när Malin sluta ( min första körlärare) då kom Nenos som har varit vikarien som jag har haft två gånger. Nästa vecka blir det med största sannolikhet en annan om inte så garnanterat veckan efter. Bara att bita ihop.

Jag är inte och ha aldrig varit någon teorietiker så att plugga teori är bra mycket svårare än vad jag hade tänkt mig. Motivationen faller lite fort, sen kan jag läsa ett stycka men jag har ingen aning om vad jag har läst direkt ändå efteråt.  Jag ska göra ett spel av vägmärkena så det blir roligare och lättare.  Några bra knep för det andra, är jag tacksam att ta emot. Det är bara att kämpa på till slut går det väl in, även om jag har lärt mig mer av att sitta med i en bil och fråga längs bilresan vad viss skyltar betyder och så vidare.

Det är värt allt när det är klart, det finns en del att se fram emot när man väl har det. Får försaka tänka på alla positiva effekter som det kommer innebära med att ha ett körkort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0