Snygga Busskortshållare!!


YOMI UF

Förra veckan fick jag hem två busskortshållare som jag hade beställt, såg dem första gången hos en bloggerska som  kallas för Kenza. Jag tycker att bussfickorna var fina, och stor del av kostnaden för dem går till välgörnhet. Det är ett UF företag,  Ung Företagsamhet är ett utbildningskoncept för gymnasieelever mellan 16 och 20 år. Under ett läsår får eleverna uppleva ett företags livscykel genom att starta, driva och avveckla ett UF-företag med stöd av lärare och rådgivare från näringslivet.

Jag valde dessa två, de stöder Bröstcancerfonden, den andra stöder Läkare mot AIDS forskningsfond. I maj n'r företagetavvecklas sänks 30% av inkomsten till de olika fonderna. Nu bor ju inte jag i sthlm eller är där så ofta så Emmelie fick de två spårkartor som följde med över pendel och tunnelbanna.

Tycker det känns bra att köpa något som gynnar andra, jag köpte två st det blev 64kr. Det är ju lixom inga pengar som man inte saknar tycker jag.

Kolla in produkterna genom att klicka på de länkande ordena i texten ovan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0