Tränningskläder, gelésadel och mina platta fötter

Jag köpte ju en gelésadel till spinningen, så i tisdags när jag skulle testa den så kändes det bekvämt men inte alls bra i knäna. Eftersom jag har sadeln längst ner, när jag cyklar så kom jag upp lite för mycket, så knät vart översträckt. Fråga instruktröen efteråt om det inte såg konstigt ut eftersom det kändes konstigt. Mycket riktigt så var det inte bara en känsla. Så blev att spinna utan gelésadel. De funkar ju fin fint det med. Lite synd bara att jag var för kort.

Skönt med vilo dag igår, det behövdes. Hade kört step två dagar i rad, varav båda var kondtions step (á 50min step). Den jag var på i måndags var jätte rolig men jag höll inte in magen ordentligt så vart viss på frestning för korsryggen. Inte skönt. Så igår blev det att bara ta det lugnt med träningen. Ikväll är det spinning/core. Imorgon får jag gå till gymet på fm, eftersom jag jobbar kväll. Hinner inte träna i helgen heller.

De nya träningskläderna kom förövrigt i måndags :) Här nedan är innerhållet som var i paketet från H&M




Utvärdering, för ne gångs skulle var L större än vad det brukar vara. Resultat de långa byxorna vart litet stora, linnena vart med lite stora, men skulle ändå inte kunna har mindre. Så blir att köra med enfärga linne under i stället. Dessa kläder är i väntan på att jag ska gå till Stadium och köpa funtionella klädder, klädder som ska andas bra så man blir mindre svettig. Om, det stämmer får jag väl skriva sen när jag vet.

Just nu är det SKORT som står på listan för inköp i feb/mars. Kör ju med ett par gamla walkingskor från asics på stepen. På spinnigen har jag ett par andra skor som är nästan nya, men som är för smala för att anväda annars.Då får man nämligen skit ont i fossingarna. Skor är dock inget billigt inköp, eftersom jag brukar välja kvalitéts skor, lite mer pengar går åt då. Men jag lägger inte mer än 1200kr på ett par träningsskor eller vanliga "gå" skor. Den summan är ju ändå rätt saftig eftersom de finns vissa som knappt skulle lägga hälften. Men träning är mitt intresse, min livsstil för att jag inte ska få ont någonstans så måste jag ha bra produkter. Annars känner jag av i knäna, fötterna och höfterna pga mina platta fötter. Hållfot vad är det?? Min är näst intill obefintlig.



På dessa två bilderna ser man vad jag har för fot. På bild två så är det foten högst upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0