Gjort stan med mamma & tappat bort nyckel!

Igår fredag var jag på stan med Mamma på förmiddagen, det var väl helt okey. Även om man undra lite över om hon börjar få en sväng av sig sjukdom eller om hon bara hade en dålig dag. Eller kanske bara var lite mer flumig än vanligt. När man börjar prata vers, eller i då vet man att det inte är riktigt som det ska.

Mamma skulle till apoteket så vig gick ditt, sen gick vi och kolla på nagel lack på lindex. De har ett billigt märke där som heter Viva La Diva dock tycker inte jag att deras nagellack är så där bra. Eftersom det flagnar efter bar några dagar, typ två. Visst då har jag inte lagt på under lack, och överlack men ändå med vissa andra märken funkar de ju fin fint utan sånt. Det blev inget köpt där utan vi gick vidare. Till Gina och kollade lite, de hade fått in leggings med jeans look. Väldigt häftigt, det kommer jag nog köpa, för de var lite tuffa ( ful/snygga) men med rätt plagg till så visst.

Sen gick vi ner till Knäppingsborg, in i en butik som heter Vera Deisign & Interior de har massor med fint där. Mycket min smak av vad jag tycker är fint. Blandning av lantligt, romantiskt i kombo med nytt och frächt. Där inne hitta jag en liten bok  "En kärleksförklaring" finns även på BlueBox där deras produkt fakta är som sådan läs nedan...



Här är den perfekta kärlekspresenten! Du kan beställa hem boken, fylla i den och ge bort den till din älskling.
 Ibland är det svårt att sätta ord på alla känslor och därför har de försökt hjälpa till med det i den här boken.
Här finns en massa plats att dokumentera det första mötet, den första pussen, pirret i magen och känslorna som fortfarande finns. Föreviga era smeknamn, samtalsämnen och vardagssysslor, och ta dig tid att ge riktigt bra komplimanger.

De som känner mig vet hur (o)romantisk jag är på en skala mellan 0-10. Min syster tycker att jag är är bedrövlig, jag är inte så pluttignuttig helt eneklt. Jag och K har ALDRIG givit varndra eller "firat" alla Hjärtansdag, det säger nog rätt mycket. Så mycket bryr vi oss om den dagen, visst sen kan jag tycka att en överraskning är uppskattat men det kan ju få ske vilken dag som helst. Men jag fick ett in fall och köpte boken som jag tycker är väldigt rar.

Sen så började magen kurra lite, så vi gick upp till stan igen i snöblasket. Skit vädet helt enkelt, mamma klaggade på att det var halt. Men så hade hon hennes stövlar från stenåldern med, så särket har gjort sitt. Mamma ville gärna äta på Sam's jag kände väl lite så där över det. Så vi kollade lite andra altv först, men eftersom hon bjuder får man ju anpassa sig till hennes kassa. ( Fast egentligen är det ju mormor som bjöd på mat, hela den diskussionen skulle bli för lång för att dra nu så det får va, kan väl enkelt säga att man inte köper in sig hos mig genom att födda upp mig. Tycker mest det är lite irriterande och skumt. Men jag får $väl säga till att jag är lite mer inne på nyttiga linjen så allt sånt där är en aningens onödigt just nu, även om tanken är snäll?)



De senste inköpet till träningen :)


Innan vi gick till Sams så gick vi till Clas Olsson, där jag hitta två saker till träningen. Nördiga jag... :) En gelésadel som ska göra att det blir något bekvämare när man kör spinning t.ex. Så längtar lite efter att det ska bli tisdag så man kan testa. Sen hitta jag en vattneflaska med mini kylklamp i, om det funkar är det ju perfekt när vi kommer till den varmare årstiden och vill ha iskallt vatten. Så nu är det "bara" nya skor, som står på träningsinsköpslistan så har jag det mest jag behöver för en bra träningsvår. Ska köpa ett par handskar med när man kör styrka, de borde ju även funka när man kör spinning då handsvett= glidigt är ett faktum.

Ja sen blev det lunch på Sams' Krog. Lite B i mitt tycke men, så kan det va. De har ju fullständigarättigeter , så då förstår man kanske vad det  är för målgrupp som kan var där när man ska äta  Mamma tog en plankstek, jag testade Hamburgertallriken. Den gjorde så man fick ajaj i magen efteråt ( allt för flottigt). Jag fick många fina vykort ( mamma gillar att köpa på sig vykort och sen ge bort dem till folk) samt ett hjärta med geléhjärtan.



Tidig Alla hjärtans dag present från mamma.

Hm. På vägen hem köpte mamma Semla, mums. Men  om man ska erkänna så har jag hunnit äta en hel del semlor vid det här laget. Tur att jag kommit in i min braiga tränings våg, 3-5ggr/veckan. Kondition 3 ggr plus simmning 1 gång. Perfekt!! När jag kom hem och hade dumpat allt jag hade fått och köpt så åkte vi till skolgatan, för att utnyttja att vi har boende P ( för den som inte vet, så bor vi väldigt centralt man kan med andra ord gå till allt, men min käresta är otroligt lat, så han åker hellre bli än går två meter). Sen gick vi till Nordea kontoret på Drottninggatan, ingen kö som vanligt. Skönt skönt! Så flytta vi på lite pengar, som vi skulle betala första delbetalningen till resan med på måndag.

Sen åkte vi till Maxi och shoppa lite mat samt tre filmer. Vi gillar att se på film, det är vårat gemensamma nöje. Så på kvällen såg vi Strandvaskaren. Idag blir det Freedom Writters, sen har vi kvar A love song for Bobby Long kvar. Efter att ha packat in sakerna där de skulle va när vi kom hem vart det lite mellis och sen packa väskan med badklädder. Eftersom jag och Emmelie skulle simma. Rätt lite med folk, så det gjorde att simmningen tog lite längre tid för då stressar man inte på, men ack så skönt att få lite ro när man simmar. Toppen skönt. Så det blev 1000m för min del E fick nog ihop 1250m vart fall eftersom jag är så sölig så brukar hon ligga förre mig med 4 längder á 25m ibland mer. Men jag är inget vidare snabb med att simma det kommer jag nog aldrig bli hellre, har inte det som mål för den delen heller. E och jag brukar dela skå så hon får ha hand om nyckeln, säkrast så. Men när vi sitter och bubblar känner E att hon tappat nyckeln.

Snacka om stressmoment, kände mig rätt lugn ändå. Jag anntar att de har bultsax på badhuset, annars är det ju lägge att införskaffa det eftersom att de bara har hänglås. Vi gick upp till skåpet såg inte ut som någon hade gjort något med det, jag stanna kvar som "vakt" medans E gick för att leta. Hon fråga en badvakt om någon hade lämnat in någon nyckel, tur för oss så var det någon som hade det. Så efter en kort stund kom hon med nyckelen och den passade. Då kunde man börja andas igen, sen vart det lite bubbet för att varva ner lite innan vi gick hemmåt.

Hemma vart det film, Standvaskaren som jag kom på att jag hade sätt sen. Men den är helt okey. Sen hade den lediga dagen gått förbi





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0