Veckan som var...

Förra veckan

Avslutade min jobb helg på söndagen med att gå till gymet enbart för att pyssla om mig själv med tjejerna, S och A. S hade ju självklart tränat 60 min på nya löpbandet, så nu är hon lycklig. Själv måste jag köpa bättre skor för att våga testa, för hon sa efteråt att det går åt att ha bra skort eftersom det kändes mycket i benen. Sen så hoppa vi in i dsuchen, la hårinpacking i håret för att sen sita i bastun och koppla av. Det ska bli vårat nya söndags nöje :) Egentligen behövs det så lite för att det ska bli så lyckat och trevligt.  Sen så betalar man ju en viss summa varje månad för att få utnytja lokalerna så varför inte ha en mini spa dag i veckan??

Måndag var jag ledig, så då blev det en lång sovmorgon. Vaknade vid tio tiden. Efteratt en kollega först hade ringt vi skulle ha åkt på studiebesök men det blev inte så.  Plockar och diskar lite på fm, testaratt laga Lasagne bolognese för första gången i mitt liv. Hade sätt någon gång för länge sen på "Vad blir det för mat?" Där Per Moberg lagade just denna lasange bolognese, tyckt den verkade god. I måndags hade jag desutom mycket tid för att testa. Så K vaknade av doften av mat ( han går natt vecka). Men vi tyckte båda att den blev väldigt god, så den kommer jag nog göra fler gånger. Perfekt mat som går att frysa till matlåda

På måndaf förmiddag hade jag även ringt och bokat en mini weekend på Starby Kungsgård i Vadstena, anledningen tillatt vi ska åka ditt är INTE för att vi ska förlova oss eller något sådant. Utan det är vad jag vill göra i samband med att jag blir 25 år. Något mysigt trevligt, jag har haft många förslag men få har gått igenom. Men detta är något jag ser fram emot. Min kusin har tipsat om detta ställe de ska ha otroligt god mat, de har även spa. Dock har min käresta nyrligen tattuerat sig vid det tillfället vi åker vilket innebär stort No No för bad, bastu, sol och likande som kan ge infektioner pga av mycket folk mm. Så det kan man ju tycka att han kunde ha tattuerat sig någon månad eller två efter min föddelsedag men nej så blev det ej.

Måndag eftermiddag gick vi till Nordea kontoret på Drottninggatan, icke banken utan fd Kassaservice. För där är det inga j*vla 40 nr förre din tur, utan man kan vänta kanske 15min på sin hjöd inga 60-75min. Vilket känns mycket bättre. K skulle göra en extra inbetalning på bilen, så lånet skjuner lite fortare. Sen gck vi till Ticket. Den resan vi hade kollat på, funkade inte eftersom det inte gick flyg från Norrköping. Vi vill ha det bekvämt och åka här ifrån, dock blir ju utbudet något sämre då. Men resesäljaren var jätte trevlig. Så det blev en resa i sommar till Mallorca, våran första resa utomlands på egen hand. Ska bli spännade, dock kan jag känna att det blev lite tokigt. Men man lär sig av sina misstag, till nästa gång så kommer vi inte att beställa över disk utan då blir det nog över internet i stället. Så just nu känns det ju toppen toppen, lite roligt att det kommer hända lite saker under våren/sommaren.

På kvällen så vart det träning, ett step pass med inrikting på konditon ca 50min. Jätte kul, har bytt skor så jag kör med mina fd röda asics, vilken befrielse. Man får inte ont någonstans. Känns helt underbart bra. Så blir att investera i ett par nya så snart som möjligt, för nu när man inte får ont blir det ju så mycket roligare, Jag har ju desutom tänkt sattsa mycket på kondtionsträning denna "termin" så får vi se sen.

Tisdag, hade lite ångest över att resan vart mycket dyrare än vad vi hade tänkt oss... Försökte övertala Kristian om att vi skulle avboka resan men han var jätte envis, så icke. På jobbet så var det häst dag, jag red inte. Men nästa vecka tänkte jag försöka mig på det igen, så blir att ladda mentalt för att sätta sig på den där nordsvenka hästen igen. Lite ångest, men det är aldrig fel med utmaningar. Kommer ju var jätte stolt när jag känner att jag fixar det, om det nu går och min längd inte ställer till det.

När jag kom hem från jobbet hade syster kommit till oss, fick se hennes fina tattuering. Den var jätte fin, så mycket detaljer på fjärillen. En påfågelsfjärril, jag vet ju bakgrunden till att det blev just den tattueringen så det gör väl att man ser den på ett annat sätt. Vilket fall som helst jag skulle lätt kunna ha något liknade, Jag är ju lite små sugen på en ny tattuering men jag vet inte riktigt vad jag vill ha, sen är det ju inte jätte snyggt med något fö stort men om man vill ha något med mycket detaljer måste det var stort. Jag hade tänkt mig något på benet/vaden ev, förr vill jag ha på under armen men det passar inte så bra när man har det jobb som ajg har. Det kan vara stöttande i vissas ögon. Vi får se, det är en tanke som ligger på hyllan.

Jag hann tyvärr inte var så social eftersom jag hade en tid att passa. Hade beställt ansiktsbehandling samt brynplock- och frägning av bryn / ögonfransar. När jag och Malin var och fikade någon gång innan jul eller när det var så hitta jag ett present kort där man fick 20% på valfri behandling på CasaMaria. så det passade jag på att utnytja. Jag har så kallade miljer ( även kallade vitta prickar av mig) det blir när man får fett samling mellan porerna, de går ej att kläma sönder för hand. Utan man måste sticka håll på dem med något vast för att sedan kläma dra ut skiten med någon pnicet kanske. Jag vet inte jag hade ju lappar för ögonen :) Men jag var ju nyfiken så jag var ju tvugen att fråga vad hon pinade mig med. Det gjorde ont, men det var inte så farligt, inte outhärligt. Så här några dagar efter är jag jätte njöd med resultatet!!

Allt som allt tog det 90min, det kändes toppen bra att blir lite ompysslad. Jag hade trott att jag skulle inna med lättspinningen men det gjorde jag inte!! Tydligen var det inte attrekomndera efter en ansiktsbehandling heller för då skulle man förstra lite av denns effekt. Bra att veta till nästa gång, för det blir en nästa gång. Det finns några få vitta prickar kvar, även om det ser bra mycket bättre ut nu än förrut. Så det blev att gå hem och ta det lugnt, pratade med K om min ångest över resan, att det inte blev som vi/jag tänkt oss. Fick inget med håll om avbeställing, så la ner projektet.

Onsdag kom, på tisdags kvällen hade jag spruttat in ungsrengörning så jag kunde göra ugnen ren från lasange rester. Så efter frukost och morgon fix, så vart ugnen ren och fin. Nu behövs det bara gå lös på plåtarna, man kunde tydligen ta medlet på dem med, så det är nog lika bra att göra de. Så de blir lite frächare. Sen vid elva hade jag en tid hos Törnros, när det var klart, inte lika behagligt som en ansiktbehandling precis. Jag skulle börja jobba klockan ett, så fanns inte mycket vits med att gå hem. Blev en mini runda på stan, var på Bodyline och lämna in en bh för bygeln har gått av. Förvisso behöver jag köpa nya bh:ar men det är dyrt! 600- 800kr, och då skojar jag inte, så blir det när man får/har stora bröst.

Gick och kolla lite fter nya jeans med, de slits ut ganska fort. Jag har sällan köpt upp ett nytt förråd med jeans så jag är alltid kort om jeans. Men ska försöka bli bättre med det någon gång. :) Hitta ett par mörka på Gina som jag blev nöjd med som jag köpte. Hade fått presentkort från Farmor i julklapp som det var lite pengar kvar på men givietvis hade jag glömt present kortet, det är så typsikt mig. Sen åkte jag till jobbet köpte en kebabrull med mig så jag fick i mig lite lunch, det blev även mitt kvälls mål. Ja så jobbade man. Så var den dagen slut mer eller mindre.

Torsdag även den dagen jobbade jag, dock en lite kortare tur 06:45 -15:15 ( för vissa är inte det så kort, men oftast när vi jobbar fm så är det 9,25h) efter jobbet hade jag beställt träff med min farmor. Så jag hade packat väskan full med trasiga jeans, samt de nya som skulle läggas upp. Vart lite nervig eftersom farmor inte svarde på telefonen, så jag var helt säker på att något hade hänt (farmor är född 1919, så hon blir 90 år i sommar, men är väldigt ugn för sin ålder). så jag ringde till pappa och la över lite oro på honom, så då vart han med rädd att det hade hänt lilla farmor något. När jag kom fram så lyste det i lägenheten men ingen svara på porttelefonen, lite mer oro. Kom dock på att farmor skulle tvätta, och att min stora kusin P skulle var där. Efter ett litet tag ser jag min kusin P i fönstret, då kunde man andas ut. Skickade iväg ett sms, till pappa där det stod. -Har hittat farmor, hon var i tvättstugan. Det fick han tydligen inte så hna ringde lite nervöst efter ett tag. När de hade tvättat klart så gick vi upp till farmor där vi fick varsin semla, hemma gjord. Den var helt okey, saknade kardemumman i bullen bara. Farmor tycker/tyckte att det var dax för mig att börja lära mig att laga och lägga upp mina jeans, men det tycker/tyckte inte jag!! Malin, när farormor inte kan längre då får du bli min privata sömerska! Bara så du vet!

När jag kom hem hade räkningen från resan kommit, jag hade fortfarnde ångest över den så frågade K om vi verkligen skulle betala. Om vi inte skulle avboka den, för att köpa en billigare resa via nätet och ett annat resebolag. ( Hade hört genom E's Ticket kontakt att det gick att få tag på mycket billigare resa) Av någon anledning så tyckte K precis likadant, det vart inte alls värsta diskussionen som jag hade lagt upp att det skulle bli. Sagt och gjort, så blev det. Vilket ledde till att vi fick tag på en resa för ca 3000 - 4000kr billigare. Så ingen ångest över resan längre, nu känns det bara bra och roligt. Vart en softar trosdag i övrigt.

Fredag jobba förmiddag 8-14, så "möte" 14:30 som är en timme. Sen gick jag till K's syster Madde, för hon bor i närheten och hon skulle ha lite kalas eftersom hon blev 25 på lördagen. När jag kom hade hennes dotter precis ätit färdigt så då fick jag hålla henne så hon skulle rapa. Jag bar smällte som smör, jag vill med fast inte just nu, men "sen". K kom efter ett lite tag med Maddes present, hon fick ett fotbad vilket hon har önskat sig i "flera" år. Hon visst att hon skulle få det så det var ju inte så spännade men ändå. Så höll jag den lille lite till, men mina bröst var lixom ivägen. Så jag fick inte till det att hon låg/satt på något bra sätt, K vart orolig och tyckte att det var bättre att hans syster tog sin dotter. Haha. Lite rart.

Efter att ha kalasat på god operatårta, så åkte vi förbi Spicy Hot på vägen hem för då hade det börjat knorra i magen. Med andra ord det blev lite god Thai mat och tv-tittande. Vi gick och la oss rätt skapligt runt 23 tiden eftersom vi båda var jätte trötta.

Lördag, K har jobbat natt i två veckor och skulle ställa om sig till dag. Resultat han vaknar vid 02:20 och kan inte sova mer, väcker mig och ligger och vrider sig. Han beslutar sig för att gå upp, så han satt och spela tv- spel på morgonkvisten. Jag som hade tänkt ta sovmorgon vaknar runt 7 tiden, någon gång efter det kommer K in och frågar om jag vill ha frukost, och vad jag vill ha. Så när jag gick ut i köket så stod det en kopp Te lá Kristian speciall ( Early Grey, med citron och socker, mmm.. mums) och en macka med prickigkorv ( Norboda). Så läste jag tidningen, dödsannonserna och andra artiklar, kollade på bebisarna.

Hade bestämt träff med E vid halv nio, så då gick vi mot badhuset. De hade nyinvigning av deras nya gym, så det kanske var därför det var så jäkla mycket folk. Vilket fall som helst, det var väldigt trångt i bassängen, så det var INTE avkopplande att simma. Så när E var klar med sina längder då var jag med klar fast jag inte hade simmat mina 40 längder. Men jag tycket det var jobbigt att simma när det var så pass mycket folk, så blir man lite irriterad. För man kan inte simma i bred när det är trångt, och simmar man något saktare så håll mycket till kanten ligg inte och tryck för långt ut. Sist men inte minst, är det verkligen läge att simma ben crawl? Så det skvetter som bara den för de som är bakom? Mycket kalsupar blev det den dagen, inte kul, inte kul alls!  Vi brukar avsluta simmet med bubbel, det var vart fall avkopplande. Gick en snabbis på stan men hitta inte det jag sökte, så vi gick hem till vara och ens egna vrå.

K var som ett vrak eftersom han vaknade på tog för tidigt så hade han tagit power napp på några timmar. För att känna sig lite piggare. Vi åkte och tvätta bilen, och även förbi pappsen. Kl 18, skulle min kusin K och hennes man M komma in till stan så skulle vi gå ut och äta och sen bio. Vi åt på Peking House, jag var feg så jag tog friterad kyckling med sötsur sås. Medans de andra tog lite nyttigare mat, man fick vädligt mycket mat så man orkade ju inte allt. Två portioner motsvarde nästan 4. Blev även efterrätt, friterad banan med glass. Gott gott. Klockan var inte så mycket så vi gick vidare, det var riktigt snö kallt ut, stackars kusin hade tuna strumpbyxor  och kjol så hon förs rumpan av sig. Mellan landade på Highlander Inn, så männen kunde ta sig en till öl. Jag tog ingen ting medans kusin tog en kopp varm chocklad för att tinna upp sig. Det luktade massor med lampolja där inne, det var rätt mysigt. Sist jag var där var jag runt 18, så lite nostalgi blev det men inte mycket. Tänkte mest på Carin...

21:30 började filmen Yes, Man! Med Jim Carry, hur kul film som helst. Den var verkligen värd pengarna, även om vi gick grattis :) Så rolig, rekomnderas. Skriver mer om själva filmen i ett sparat inlägg. Filmen slutade vid halv tolv så runt tolv var vi hemma, då vart det sängen på direkten.

Söndag, blev det sovmorgon. Men jag vill inte sova bort hela förmiddagen så klockan ringde nio. Hmm.. vad gjorde vi igår, känner att guldfisk minnet gör sig påmind. Jo, vi fick ta hårddisken till den stationära datorn till ONOFF, för datorn vill inte starta. Bajs bajs bajs. Den har varit lite krånlig ända sen K köpte den, men igår gav den alltså upp. Gick inte ens att köra återställnings skivan, så in på lagning. ( Till historien hör även att vi hade jätte problem med en laptop, från samma ställe). Tur i oturen så var det inte jätte mycket på datorn som vi hade glömt lägga över, inget som inte går att få tillbaka. Mina "bloggbilder" som jag har hittat på internet går ju alltid att hitta igen. För det är ju det första som händer att de formaterar datorn så den kanske funkar igen, så den får vi om ca tre veckor.  Vad vi kom att tänka på är att vi ska göra så allt hamnar på den externa hårddisken på en gång, så man inte behöver lägga över. För att minska att det blir små missar som denna gång.

Tror vi åkte till pappa en sväng, spana på nya köket. Som blev riktigt fint. Jag lagade portergryta, en favorit maträtt men som tar rätt långtid. Så under tiden det puttrade på plattan passade jag på att städa toaletten, och diska upp all disk som fanns. Det vart lite finare i köket, och betydligt renare i badrumet. Känns alltid frächt när det är rent och fint i ett badrum. Efter att ha ätit var det nästan dax att gå till träningen. Hade bokat upp mig på stepen. Säger så här, så jävla kul det är att träna när det inte gör ont någonstans. Så nu i febuari blir det att investera i nya breda träningsskor så jag kan fortsätta köra stepen. Den var riktigt kul och jag svettades som en gris, vilket jag brukar göra. Efter träningen blev det en snabb dusch, för att gå hem till A för lite mat. Hon hade lagat Thaigryta, gotti gott gott. Så blev det även en kopp te.

Klockan nio skulle en Beck film börja så den vill jag se så såg till att var hemma tills dess. När den börja insåg både K och jag att vi redan hade sätt den ( de nyare Beck filmerna har gått på Tv1000 för ett tag sedan) På 3:an gick Holiday, en riktig My film som K sa. En romatisk komedi, så det blev den i stället. Jätte söt film, som jag tycket var riktigt bra!

Snipp snapp slut så var denna vecka slut!!

( Får försöka lägga in bilder till inlägget i veckan, nu är jag för trötter)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0