Bröllopet 091212 i text



Igår var det dags för Daniel och Viktorias bröllop och Nathalies dop. Vid två tiden hade jag en smink tid på Make up Store, innan passa jag på att kolla efter lite silver smycken till outfiten. Jag hitta ett halsband som var fint som jag dock aldrig använde, ett diadem, och ett silver armband. Sminkningen var rolig, alltid kul att få bli lite ompysslad, det ända som saknades var att ha varit hos frissan och klippt håret. Men det gick som det var.



Sminkösen sminkade mig i lilla,silvriga toner, det var super fint. Jätte nöjd, innan jag gick hem vart det ett besök på McDonals för att ta hem lite mat så vi inte skulle dö av hunger tills kvällen. Efter att ha smackat i sig en McTasty meny så var det dags att göra det sista. Bytta kläder, fixa håret, slå in dop presenten och sen måla naglarna. Jag han med allt utom naglarna så det blev gjort i kyrkan ;)

Sen åkte vi till kyrkan vid 16, det började en halv timme senare. Men med tanke på att det var 75 gäster som skulle komma plus övriga som bara kom för att se vigseln så vill man ju ha en bra plats. Vilket jag inte tänkte på så var ju detta faktiskt första gången jag tillhörde familjen. Först hade vi satt oss lite längre bak, sen när pappa kom så hängde vi på längst fram. Till har man VIP så gör man, K tyckte det var döööö pinsamt. Men va fan man vill ju se så bra som möjligt så platsen var perfekt!!

Först in i kyrkan kom bröderna, brudgum och best man, tätt följt av bruden som vart eskorterad av sin far, efter dem kom två tärnor plus brudnäbben Cornelia (parets dotter), och två faddrar plus Nathalie. De gick in till den traditionella bröllops marschen som det brukar vara. ( För den som inte vet så finns det en mängd olika)

Sen började bröllops cermonin, som följdes av dopet. Det var väldigt fint, och lagom långt. Som utgångsmarsch hade de Hallelujah med Rufus Wainwright varisonen tror jag de hade annars var det med orginalet Leonard Cohen.

Rufus Wainwright - Hallelujah

Det var synd att de inte spela hela Halleluljaha medan åskådarna med gick ut. Men det var rysningar när de gick ut till den låten, för den är så himla mäktig vid just det sammanhanget passa det otroligt bra med den låten! Så vi gick ut och vänta på brudparet i det kyliga vintervädret. Vi kunde även skymta deras vrålåk, en stor präktig vitt limousin.

Krisitan hade bar kavaj på sig så det blev lite kallt så han gick till bilen för att hämta jackan. Så då fick jag agera pressfotograf. Jag hade fått min julklapp dagen innan en systemkamera, men i syndens nervösa ögonblick glömde jag helt bort hur man zoomade in tyvärr. Så kyssen och risregnet blev inte på så nära håll. Blixtarna smattrade på ordentligt utan för kyrkan.

Sedan vinkade vi av dem när de satta sig i limon, det var bestman, brudpar och tärnor. Så gick vi mot våran bil och åkte förbi hemma och lämna den dyra kameran så fick den lilla rosa hänga med på festen i stället. Festen hölls i pronovahuset där Papa Grapa ligger bl.a. Där visade tostmastern Björn oss var vi skulle sitta. Jag satt vid samma bord som en till liten My, vilket var lite festligt. Min pappa och hans svåger plus sambo satt även vid samma bord. Kristian satt vid samma bord som brudens farfar och min lille bror, och en tränings instruktör från gymmet.

Det var ett litet knyte med italienska mandlar, 5 st som stod för olika saker. Viktoria vilka var det? Det var en väldigt fin symbol för kärlek och livet. Dukningen var jätte fin, det gick i rosa bröllopet. Vem gillar inte rosa? Det var festliga kuvert som låg där man åt. Jag sparade givetvis min, för att kunna ha som ett minne. Kanske får ltie tisp till den dagen man själv gifter sig, bingon och korsordet var toppen!

Maten bestod av italiensk buffé, vid Kristians bord satt många av brudens släkt ( som har ursprung från Italien) de hade sagt att maten smakade som "Mamas" och som farmors, gissar att det är ett väldigt bra betyg! Tårta var grymt god, den var från Nelins Konditori och det var chokladbotten, med passionsfrukts mousse om inte mina smaklökar kände fel. Guda god var den vart fall!!

Sen fortsatt festen med bandet Herr Nilsson och man kunde svänga sina lurviga om man ville, jag är inte så dansant och utan alkohol i kroppen så blir det inte mycket spontan dans från min sida. Vid halv ett eller något så sa vi hej då och tog en kylig promenad hem. Det hade börjat snö under kvällen med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0