Gel-Chameleon VS Gel-Rocket W


Kollade på Sportex sida lite efter ny träningsskor, de är ju den ända affären som har STORT utbud över Asicis, när det gäller walking, allorund, arobic och löpning. För er som inte fattar så är det skor jag pratar om, :P Jag har blivit väldigt kräsen vad det gäller skor, farmför allt när det gäller träning. Att investera i en bra sko, gör att träningen flytter på bra minimerar allt ont som jag annars får. Höft, knän och fotsulla är väl där mina problem ligger lite när det gäller träningen och allmänt. Om man inte vet bättre så tror man ju att det ska kännas lite skumt när man tränar, eftersom man aldrig har gjort det. Men om man sen får lite hjälp av kunnig personal inom området, skor/fötter/ träning så inser man att något är lite tokigt.

Jag körd alltid med rea produkter innan jag visste bättre, men vad jag har lärt mig är att även skor har ett "bäst förredatum" precis som mjölk. Det står när skon är tillverkad sen så tänker man att skon "håller" ett år efter det datumet, för att gummit blir gamalt och ger inte samma dämpning som på en färsk sko. Rätt logiskt!



Där det står F091205 CP Innebär, tillverkad December 2005
Detta är från min gamla röda Asicis




Lite dålig bild, men det långa numret är tillverknings numret, där 7:an längst bak ska stå för tillverkngis år, om det stämmer eller om försäljaren bara hitta på kan jag inte svara på



Nuvarande träninsgs sko från Asics, F091105 alltså lite gamal!

Det är rena grekiskan om man inte vet vad man ska fråga eller kolla, men vet man vart man kollar efter datum så rekomnderar ajg starkt att man gör det för många skor som säljs är eller blir snart gamla speciellt rea varor, ( men det är mer än självklar grej, det reas ut för att det inte är säsong)

Sist jag kollade på skor så fick jag en expidiet som ändra helt attityd mot mig när han insåg att jag vill ha en kvalitetsko, där datumet inte låg för nära. Eftersom den första hna vissam ig så gick den snart ut, dåså var han snabb att hämta andra objekt. Det var lite roligt :)

De skor jag har kollat efter på Sportex hemsida är Gel-Chameleon dock är det en sko jag har just nu, och den har jag inte varit riktigt nöjd med, så förmodligen går den bort. Gel-Rocket W är den blå/vitta skon det är en innomhus sko för allround träning. Så den ska testat när lönen ramlat in. Jag har tidigare underskattat Sportex, fått för mig att det är en "billig" affär, med altv till märkesskor, men såvar det inte riktigt när man kom in i affären, plus att det är lite folk oftast vilket bidarar till mycket god service eftersom de har tid med en och vill sälja in en sko!


Gel-Chameleon VS Gel-Rocket W



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0