The party of the year


I lördags så hade C sin 25 års fest. The party of the year, Angelica och Emelie hade gjort mig fin. Plattat mitt hår ( bara det tog väl runt 1,5h) sen sminkade de mig med. Lite roligt att bli ompysslad. Vid fem tiden möte vi upp C vid hemköp för att hjälpa henne att bära lite. Så hjälpte vi till att ordna det sista hos C, men hon har hållt på länge med den här festen så allt var typ klart.  Vid halv sju gick jag och hämta K, så gick vi upp till C. Lägenheten är perfekt för fest eftersom den är stor och rymlig, samt väldigt fin :)

Vi bjöds på bål, det var gott. Sen hade carin lagat mat med potatisgratäng, kasslerlåda och kladdkaka som efterrätt. Potatisgratängen var helt himelsk såden skajg nog kolla upp receptet på. Festen var ju rätt stor, var runt 40personer eller mer. Men eftersom de har stor lägenhet så kändes det inte jobbigt, eller trångt.

De har kakelugnar, och i de hade C satt marsaller, så var det mycket tända ljus. Det blir så stämningsfullt med levande ljus även om det blir varmt, men då var det bara att lufta sig på balkongen. Det fanns fri tillgång till öl, vin, sprit och alkoholfritt. C är väldigt generös när hon ställer till fest, hennes fester är alltid uppskattade.

Hon hade ordnat så om man vill gå till Palace så skulle man få gå i vip kön och betala lite mindre inträde än vanligt, vid tolv tiden hade folk börjat gå. K började bli trött, jag var med lite trött efter bål och öl som jag hade druckit. Så vi klädde på oss och tacka för oss och gick hemmåt. C fick massa fina presenter, vi hade köpt en digitalkamera som hon vart jätte glad över. Hon har ju alltid haft en vanlig, och älskar att ta kort på sina vänner så vi tyckte det var dags med en fin digitalkamera. En rolig sak vara att en person som var på festen hade skjusat K för några helger sen, han var delvis taxichaffis... lite roligt.

Avslutar med några bilder från festen:



Carin, i köket och förberdde mat. Föddelsedags barnet



Jag utan brillor, kanske ska köpa linser igen?!





Glasögon ett måste så man ser



Brudarna, Johanna, Angelica, Emelie och Saga



Jejje och Jag, en av mina närmste



Emelie, våran egna stylist :)



K och jag, Domeniq och hans flickvän



Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad brun och fin du va!

2008-09-23 @ 07:34:57
URL: http://emelielu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0