Super Frog

Det är kul när man kommer på saker som man syssla med mycket förr, och så googlar man ex ett gamalt spel eller musikvido, mm så får man upp det. Eller testar på Youtube.com bra tidsfördriv

Mitt favo spel när jag var liten var SuperFrog till Amiga, för er som inte vet vad Amiga http://sv.wikipedia.org/wiki/Amiga
Amiga var en av de mest populära hemdatorerna under andra halvan av 1980-talet och första halvan av 1990-talet. Tekniken utvecklades av ett företag kallat Hi-Toro och rättigheterna såldes till Commodore. Idag förvaltas varumärket av det amerikanska företaget Amiga Incorporated medan operativsystemet AmigaOS utvecklas av belgiska Hyperion.



Så hade vi det kopplat tillen gamal TV, det var då tidens "Nintendo"

Vart fall mitt favo spel på den tiden var Super Frog, det är nog fortfarnde ettav mina favo spel, även om jag inte spelar det så värst ofta typ aldrig. Så Av någon anleding så googla jag det, för jag har varit nyfiken på om det finns till PC det brukar de flesta gamla spelen göra. Det fanns massa klipp på youtube.com Så vart värsta nostalgi kvällen igår!




Nostalig tripåp, Super Frog Intro

Hittade igår två olika länkar där man kan ta hem spelet... Bl.a

http://pooka.ezri.mine.nu/sfrog/loads.html



Det bor en liten spel nörd i mig :)

Nu finns Super Frog åter på dator, blir att lägga över det på externa så det kan bli bevarat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0