Tränat !!

Skönt med helg! Och att inte behöva jobba!!!! Nu väntar tre veckors ledig helg, toppen. Det är ändå något speciellt med att få var ledig på helgen, varför? Ja de flesta andra är lediga då, roligare att göra något speciellt på helgen än i veckan. Man har tid till att göra, träffa personer i sin närhet. Förr var helg lika med fest, men det är ju några år sen jag såg det på det sättet. Jag har ju blivit en torrboll genom åren, så nu är helg mer lika med mys, lathet, eller ett pass på gymet.

På förmiddagenvar jag och träna de har bara öppet för ett pass på lördagarna ås idag testa jag det, XL- gympa, helt okey till och med riktigt bra. Eftersom det var cirkelträning bar för att ett pass är inriktat mot remiss klass, eller personer med hög övervikt behöver det inte innerbära att det är lätt och inte ger något. Det har helt och hållet vad man gör själv. Eftersom cirkelträngi är en favo, så lägger jag gärna på tungt men med färr repitioner. Så man käneratt det tar på en gång och inte efterde sista rep. Man hinner inte dö mycket på 1 minut. Altv lite lättare fast mer rep, det bror lite på vilket humör jag är på samt övning. I vissa övningar krävs mer koncentration och mycket att tänka på så då blir det oftast färre, men att de är ordentligt gjorda från början till slut för att inte få felbelstning eller skador. Plus att gör amn det ordentligt tar det mycket bättre!!

Så bestämde mig för att stå fast på detta pss då det är varait pass med kondtion vissa gånger och styrka vissa gånger. Även om jag jobbar så börjar jag ju alltid 14 på lördagarna så ett pass kl. 10:00 hinner man ju med, inga problem. Tanken just nu är att träna minst 2 ggr/veckan. Denna vecka gick det galnat, men jag siktar mot att träna 3dagar/ eckan för att sedan öka till det mest ultimata 4 ggr. Då mår jag som bäst när jag får röra på mig mycket, min kropp behöver det.

Det tar inte lång tid innan man blir fast och gillar att träna eftersom man upplever mycket posetivt med det oftast, man blir inte trött, man sover bättre, jag som har haft otroligt mycket huvudvärk/migrän genom åren slipper äta tabletter för det försvinner. Man orkar mer och blir starkare, som gör att man inte blir sjuk så ofta. Men jag förstår om det tar emot, för det gör det för mig med i perioder, men när jag väl är inne i min tärnig då är jag oftast ostoppbar.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen ska vi åka till Däckland och kolla efter nya vinter däck till bilen. Den nya bilen kansek man ska säga, eftersom det blev den blå golfen, men den är mer K's än min eftersom jag har inget körkort och kan änså länge inte utnyttja den. Men den är himla fin och vi är väldigt nöjda med den :)

Sen vid två tiden eller något så ska vi till Media markt och kolla på pressenten till Carin, ikväll är vi bjudan till Henka och Johanna var länge sen jag var hos dem så jag gick med på att följa med ditt. Får se vad vi hittar på, jag tänker vart fall inte dircka något. Det lär ju särkert de göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0