Ummareö/ Skålvik med Malin

Nu har jag  varit på minmin semster, igår åkte jag och Malin samt hennes lille bror ut till deras land ute på Norra Finnö, St:anna. Ummareö heter det, jätte litet ställe, väldigt mysigt. Lite lättare lunch sen vart det badet. Vi badar inte i havet, utan i en liten in sjö, för de finns ingen bra ställe nere vid havet, då får man åka en liten bit. Onödigt när man kan gå till sjön.
Vi gillar att bada så vi låg i vattnet i nästan två timmar! Förmodligen till Malins lille brors förtjusning...

Sen gick vi upp till stugan, Malins bil hade strulat på vägen ut så hon pratade med sin man och försökte hitta felet i en tysk instrukstionsbok, för en merca från 71, lyckat! Vart Malins man Magnus kom ut senare på kvällen, då löste de felet.. Vi tog inte den bilen hem, utan skåpbilen som är Malins.

Malins familj började dropa in en efter en, mamma, pappan plus stora lille bror... de gick och bada vi montera ihop en grill, och började grilla. Fläskkottletter, grillkorv. Serverat med ris, potatissallad, bearnisesås, hemma gjort vitlökssmör, samt korvbröd. Mycket god måltid, gettingarna var dock lite jobbiga. Jag blir inte så nervig av dem utan sitter still, Malin och hennes minsta lille bror tåldem ej så de blir rätt nojjiga.

Resten av familjen skulle åka in till Tyreslöt för att se på trubadurer, vi följde inte med. Jag blev lite snål, 75kr för trubadurer.. naj klarar mig. Så det blev kvälls dopp, i stället. Vi hade hunnit med att plocka blåbär innan grillnigen med. Så natt i natt, efter lite kortspel. Skulle sova i en våningssäng, jag fick sova överst, utan stege. Det var svårt för mig att komma upp, gick ju inte att slänga upp benet precis, så det såg nog väldigt roligt ut när jag försökte häva mig upp..

Jag vakna rätt tidigt när  det ljusna, men somna om.. trots att jag var kissnödig. Ovanligt för att vara mig.. Vid nio gick vi upp, åt frukost. Vart ändrade planer för Malins mamma samt hennes bröder så de åkte iväg vid tio tiden. Då gick vi och plocka blåbär i typ två timmar. ( totlat fyllde jag en glass box, o lite till, kanske 2l ) Efter de var vi rätt varma, så då gick vi och bada.

Efter badet var det dax att plocka iordning, sen när det var fixat åkte hemmåt. Lyckatdes hamna i broöppningi söderköping, ovanligt! Not!!! Kom hem, helt slut i huvudet. Förr mycket sol, för lite vatten. Har inte ätit lagad mat sen igår, känner mig ändå inte hungrig. Men något måste man väl äta nu..

Jag har haft det toppen bra!! nu ska jag softa lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0