Firat farmor

I lördags efter jobbet cyklade jag ner till Lagerlunda, det tog nog 10 minuter på sin höjd, det är ju bara nedför... nästan. Jag var super varmoch svettig. Så jag hoppade in i duschen för att frächa upp mig, såg att taket skulle bli mycket finare om de målade det i något vitt färg. Som Erns säger, taket får en annan höjd och rummet upplevs större...

Så fixa jag i ordning mig i mitt gamal rum, har ju inte bott där på flera år så det känn inte så lustigt längre. Det känns inte "som mitt rum" eftersom det är ett gästrum/ garderob. Sen gick jag ner och var lite social. Min lilla bror kom inte, han var chaufför till någon kompis, så de var i Sthlm och kolla på fotboll. Annars var hela stora familjen samlad. Pappa och Gerd så klart, Patrick, Daniel och Viktorias plus deras dotter Cornelia, jag och Kristian. Huvud personen Farmor, sen även pappas bror Lars- Erik ( även kallde Lasse-Bosse-Nisse, min lille bror råkade till tala honom vid fel namn när vi var små sen dess har han fått hetta så resten av livet)

Pappa med hans bror


Grillmästaren


Farmor och Viktoria



Sibby och Patrik


Vi satt ute på altanen, pappa Grillade. Det smakde jätte gott. Men vi hade inte tur med vädret, det ösregna åskade och blixtrade under hela middagen. Men till fikat, så kom solen igen och inget mer regn den dagen. Men något som såg roligt ut var när Daniel kom i ösregnet och hade solglasögonen på i bilen?! Även när han kom, haha.. det såg lite roligt ute.. Han kanske tyckte det var ljust.

Lilla Cornelia kunde gå nu, lite vingligt men tulta fram. Fick massa fina bilder på henne, men bara en som jag kommer lägga ut eftersom hon var en liten nakenfis, med blöja för det var så varmt. Så de andra bilderna ska jag tid nog när jag fåttihop en del lägga på en skiva och bränna så hennes mamma och pappa får dem.



Mimiken och gesterna hos den lilla tjejen är enorm nu, jätte roligt att se!!



Till fikat hade farmor bakat tårta, jätte god!! Med Citronmelliss på sidorna, Patrik frågade var det var för "grönska" haha. Sen efter en lyckad eftermiddag och kväll cyklade jag hem, såg lite på tv. Supper trött var jag, K gick till Steffe och drack lite. Medans jag sov, skönt i sängen.

Det var min lördag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0