Shoppat, tulpaner och Asian Food



På eftermiddagen gick jag på stan, köpte en kofta på Gina, örhängen och ett halsband med pärlor, hoppas det kommer passa outfiten imorgon. Ögonbrynspenna från MUS, såg en jätte fin glittrig skugga med som jag tänkte köpa men det  blev inte så. Ny träningsbh från Bodyline, väl behövligt!! Nu fattas bara nya skor och lite nya frächa linnen så är man klar för år 2009's träning. Sen köpte jag biokort, som jag ska ge bort på nyårsdagen. Eftersom min kusins man fyller år då, och vi ska ju sova över där kan de ju vara bra med en lite present :) Till värdinnan köpte jag tulpanner, för jag vet att hon älskar det, fanns massor med fina buketter men jag körde på ett särkert kort i stället. Eftersom både hon och hennes man fyller år i januari brukar de få massor med tulpanner när de fyller år, alla vet att det är rätt blomma att ge bort. ( Deras internet funkar inte så jag vet att de inte hinner läsa detta tills imorgon)



Klassiskt med pärlor, funkar nästan jämt!!


Hm, jag passa på att tvätta eftersom ingen annan gjorde det. SÅ är jag lite lat så jag bokade upp förmiddagen, så tvätten kan hängtorka tills imorgon :) Jag torktumllar typ inget, bara underklädder och handdukar sånt man inte är rädd om helt enkelt. För det var så många gånger hemma hos Pappa som Gerd råkade krympa mina tröjor, så jag vågar helt enkelt inte ta den risken med mina klädder. Just nu funkar det att få allt torrt med, man går ner och vänder på plaggen efter en timme, så torkar de bättre. Var nog Malin eller min kusin som lärde mig det. Imorgon blir det att styrka lite, tråk tråk. Men det är ju inget vidare snyggt med skrynklig skjorta.

Var på bolaget idag med, skulle köpa lite till imorgon. De höll ju på och byggde om i den butiken vi brukar handla i, så man hitta ingen ting. Gick runt som en yrr höna. De alkholfria mousserande jordgubbsvinnet var ju självklart slut med. Man får väl köpa hemm ett par flarrer för att bunkra upp med hädan efter, det är himla gott plus att det känns lite lyxigare än läsk!! Bra altv för den som vill köra på den nyktra linjen.

Ikväll blev det även Spicy Hot Takaway, gott gott. Jag tog friteradkyckling, inte dö nyttigt precis. Nästa gång ska jag var mer vågad för de rätterna med grönsaker ser mycket goare ut. Idag sov jag till kvart i elva, ändå börjar jag känna mig trött nu. Lite konsigt. En annan fråga jag ställder mig, Träningen My hur blev det med den? Du som skulle träna jätte mycket för du var ledig, tjena! Hittils har det inte blivit ett ända pass sen den där förkylingen, nu har det inte funnits tid för att jag har inte planerat för den. Men på måndag börjar allvaret igen, jag har en plan Sickan!!

Planen är som så att de dagar jag kommer att börja 14 -> ( eller senare) ska jag ställa klockan på halv åtta åtta, för att hinna äta frukost i lugn och ro, få nya krafter. För att sen gå till gymmet för att köra 60min kondtion på crossen kombo cykel. På så sätt kan man inte säga att man inte hinner, plus att det kommer kännas otroligt nice när det funkar. Det här med morgon promenader körde jag på ett tag men det funkar lixom inget vidare om man börjar kvart i sju på morgonen. Jag brukar ju cykla till jobbet så då får man ju dosen då, nu när det är vinterperiod är jag lite latar och tar spårvagnen. De har 25% på alla skor på Stadium så de blir att gå ditt och köpa sig ett par Asics (löpskon ska tydligen funka för mig engligt fotdoktorn). Sen är det som vanligt gå på pass på eftermiddagarna, funkar inte passen får det bli gymmet. För här ska tränas, nu är det snart dax att sätta upp lite mål att jobba mot. Då funkar det alltid mycket bättre!!!

Det var allt för nu och ikväll, over and out!

Vad ser godast ut??


Wokad biff med thailändsk basilika (stark smak).

VS



Friterad kycklingfilé med sötsursås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0