Otursdagen

Igår när jag skulle åka till jobbet så fastnade mitt värdekort i kortläsaren, typiskt. Så jag gick fram till chuffören och sa att det hade fastnat. Vid min ändhållplats mötes vi av en service gubbe, som fixa upp mitt kort. Den resan vart gratis, alltid något! På jobbet flött allt på bra, fick gå hem lite tidigare, så hinner ajg bort till Folkparken med cykeln, det kanske är 2km ditt från jobbet vet inte. Då kommer jag på att jag har glömt plånboken på jobbet, suck. Bara att vända för att hämta den.

Väl hemma, kopplade jag av lite innan jag gick till farmor. K skjustade mig till farmor för han skulle ändå till jobbet så det passade bra. Efter att ha varit hos farmor i någon timme eller mer, så gick jag hemåt. Gick förbi Konsum, hnadla lite nödvändigheter mjöl osv. Sen när ajg kom hem och skulle låsa upp dörren, så inser jag att jag inte har några nyckalr att låsa upp med. ( Sånt händer aldrig mig, jag tappar inte nycklar är min första tanke!) Med lite små panik ringer jag till Pappa, min lille bror svar och ska leta efter nyckeln. Mobilen piper av att det är dåligt batteri med, då blir jag ju bara mer nervös!

Försöker få tag på K för att berätta omeländet, medans jag ringer Kim (min lille bror) De letar o letar men har inte någon nyckel hem till mig, ångest! Jag som var helt hundra på att de hade fått en nyckel, inte bra... Får tag i K som är snäll och säger att hna kommer hem på en gång för att öppna, fårgar om det var många nycklar på nyckelknippan, ja svarar jag. ca 7 st. Men att jag tror att jag förmodlgien bara glömt nycklarna hemmma.

Efter att ha lyssnat på två låtar på mobilen så kommer han och låser upp, och i nyckelskåpet hänger så klart mina nycklar. Skönt då kunde man suda ut alla jobbiga moment för att förska få tag på nya nycklar!
En olycka komemr sällan ensam brukar man ju säga, igår var inte riktigt min dag vad det gäller tur!

En av låtarna jag lyssnade på är Tomas Andersson Wij 's tolkning av Carolas Evighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0