Lönings dag = shopping dag!

Idag är det ju då som sagt den 25:aug jag är en av många som får lön då, denna lön var helt okey eller rätt bra med tanke på att jag inte fick något OB, men fick lite semsterersättning som gjorde sitt.

Jag gör alltid en månadsbudget, för mig och en för K, för att det ska bli lätt och överskådligt att se utgifter, och hur mycket man har kvar efter alla räkningar, vad alla räkningar blir. Hur mycket man kan spara.. Min lön är ungefär den samma varje månad de kan slå på några tusen ibland beronde på hur mycket OB man har, därför spara jag alltid månad för månad olika mycket pengar på mitt sparkonto, sen har vi ett gemnsamt sparkonto där det åker in en fast summa varje månad. Vart fall tycker det är bra att göra en budget, för man ser bra vad man kan shoppa för eller inte. Kontroll är bra när det gäller ekonomi, nytt denna månad var att jag gjorde "Vecko peng" Efter att man hade sätt vad som blev kvar så satt jag en summa, på hur mycket man får spendera varje vecka max. Vart lika mycket för oss båda, faktiskt.

Så idag när K kom hem hade han tagit ut sin vecko peng, för det var det som var tanken att man tar ut X summan, för att se hur mycket pengar man har, för att inte gå över budgeten. Jag är kvinnan som ALLTID betalar med kort, lösa pengar är inte riktigt min grej. Detta kommer med andra ord, bli lite svårt. Men man kan ju även skatta i huvudet hur mycket man spenderar, men det kan ju bli lite krånligt om man har stora shopping skorna på. Så ska testa detta, har gjort det förrut när jag gick i skolan så jag vet att det kommer funka klockrent! Men jag vart lite glad att K faktiskt hade tagit tillsig det där med "vecko peng" för först skratta han bara och tyckte jag var lite rolig... Därför trode jag inte att han skulle ta till sig det hela och faktiskt genomföra det hela.

Dagens shopping blev ett besök till Lindex för att shoppa lite nya underkläder ,eftersom rätt många åkte i sopperna igår. Ta 3 betala för 2, känns ju nästan alltid bra!  Så jag tog 6 betala för 4, lika bra att slå till ordentligt. Jag gillar ju inte att köpa underkläder så tråkigt...

Sen vidare till Clas Olsson, där det blev 2st DVD - Rewritable. Alltid bra att ha hemma, de andra är slut körda så ingen bra kvalitet längre. Men de höll i typ två år, och då har vi gjort om dem många många gånger!!

Butiken SWE har konkat, så de har utförsäljning på 70% inte dåligt. Har varit inne där och spannat tiidgare och sätt tröjer som jag har velat köpa men tyckte att de inte var värda så å så mycket pengar. ( Jag är snål altv sparsam när det gäller att unna mig skaer eller köpa saker jag faktiskt behöver) Testa en jätte häftig jeans kortsets linne men den passa ej, synd för den var jäkligt snygg. Så det blev två st Hood Tröjor, en till mig en till K, han vart glad för sin present :)

Hmm.. efter det blev det bara ett simpelt dygnskort som jag behöver imorgon då jag ska till US och jobba imorgon. Men de 75kr får man ju tillbaka :)

Köpte mig en ny kokbok med, gillar kock böker kan inte få för många av dem =o)

Spanade på ny höstjacka, tycker de som de säljer nu är lite för tunna, men jag får se ev får jag väl köpa en sån... :( Tänkte inte köpa ny jacka förrän nästa månad, hoppas att det inte blir så kallt. Får i värsta fall köra med regnjackan, den håller ju borta blåst. Tänker testa en trechcote likande jacka för att se om man passar i det, de är rätt snygga vart fall vissa modeller, men är lite tveksam om jag kommer passa iden eller inte. Köttbulle eller inte lixom.

Ja sen gick man hem, gav K presenten som han vart glad över!!! :o)  Sen åkte jag på My och Malin möte i haga, vart posetivt överraskad. Emmelie vet vad det är, räker att hon vet. Ja sen kom K och hämta mig där ochså körde vi till Maxi, handla lite bland alla andra människor. Åkte hem, packa in. Satte mig här, K fick åka iväg igen för S behövde åka ditt, suck. Men han erböjd sig så, då får han inte klaga. S har inte så bra koll på när saker och ting stänger så stackarn hade cyklat typ halva stan föratt komma till ÖB, för att in se att det stängt för 14minuter sedan. Tarvligt värre! Han cykla hem till oss så fick han ett lgas saft och sen åkte de till Maxi igen tror jag. K gillar inte att handal så han måste ha varit på bra humör, kanske var presenten som gjorde det ??

Nej nu har jag bloggat färdigt för idag, go' natt bloggen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0