Skriva av Farmors hemligheter

Idag har varit en funderar dag...

En sak jag kom på när jag funderade lite var att jag ska köpa mig en tom skrivbock med pärm, för att ha den hos Farmor och börja skriva av hennes recept. Hon är trots allt 90 år, och har samalt på sig massor med husmors tips, och husmanskost. Jag brukar ofta ringa till farmor för att få recept, på något hon har bjudit på eller bakt.

Hon har sagt att X:t Kerstin ( inte min mamma, utan min farbors X fru) har sagt att hon gärna vill ha farmors kokbok den dagen hon går ur livet. För att det inte ska kastas. Jag tror att det säkert är så att fler gärna skulle vilja ha till gång till Farmors recept.

Min idé är att skriva av recepten, kanske göra vissa av rätterna och fotofrafera dem för att sedan få till det som en kokbok. Ett ganska så stort, tidskrävande och långt projekt. Men det kan bli rätt roligt, plus att man kommer ångra sig enorm om man inte får ta del av alla hemliga recept!!!

Farmor kommer nog uppskatta min idé med eftersom då kommer hon ju få sällskap lite oftare än vanligt. Så det blir att köpa en bok som man kan skriva i. Laptopen är ju utlånad annars hade den varit perfekt att ta med sig.

Vilka idér man kan få en regning dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0