Jag kör bilen och inte tvärtom

Volvo s40 2010 års modell övningskör jag i


Idag hade jag körlektion (80min) brukar ju passa på att ha det när jag har ledig förmiddag, eftersom hon jag kör med inte har körlektioner efter 16. Det gick bra, det går bara bättre och bättre nu. Vilket känns väldigt skönt, det känns bra i magen. Jag har en tendens att lätt stressa upp mig, när det blir en sitution jag inte känner mig med bekväm med. Osäkerheten är boven!!

Men nu känns det verkligen som att det är JAG som kör bilen, vi bara åker. Allt basic sitter och det flytter på, jag börjar få in känslan i kroppen för hur det känns när man växlar, backar, parkerar mm. Idag hade  hon gjort en plan över de körlektionerna jag har kvar fram till början på juni. Vi har en plan, vilket känns bra... man ser att målet börjar bli tydligare. Det är så bekräftat att det går åt rätt håll, mot körkortet och självständigheten!!

Jag har alltid tyckt att det varit roligt att köra bil, lite läskigt ibörjan men alltid varit glädje. Det påminer lite om känslan när man "lekte" när man var liten, man blir lite uppspelt, man vet vad som ska hända och samtidigt inte. Det är några få gånger som det kännts jobbigt att gå till nästa körlektion, för att det var något som hände som inte alls kändes bra. Men de är få, som tur är!!

Det är som värsta EGO BOOST:en att ha körlektion, eftersom min lärare är väldigt pepande, han kna läsa av mig som en öppen bok och märker ibland saker som jag inte har märkt att jag reagerat över. Men syns när man kör. Jag kommer helt klart sakna min körskolelärare för hon är helt toppen! Rekomnderar henne starkt om någon annan går i körkortsplaner.

Körkort sommaren 2010 - Here I come!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0