3 timmar teori

Idag är ledig dag för mig, det blev som vanligt att vakna runt åtta tiden. Varför?? När jag vill ligga till åtminstone nio. Vid tio tiden hade jag kommit till körskolan satt där i ca 3 timmar och plugga. Gjorde repitions prov, och satt och träna på vägmärken, och sen lite data prov igen. Skönt att vara där och känna att man har lärt sig lite nytt och fått mycket gjort.

De har även så man kan göra dataprovena via internet hemifrån, det har jag gjort och tyckte funkat bra. Men ett prov kostar 10kr, så det är rätt smart att varva att vara på körsloan med. Brukar mest avända internet när jag har lite tid över eller när det är helg och man har mycket tid till övers.

På lördag blir det övningskörning med en av mina handledare med, roligt roligt. Jag gillar att köra bil, på körskolan har vi fått en ny Volvo S40 disel, 6 växlar. Lite mer drag i den än den lilla plåtburken till Renault. Man börjar ju se ljuset i tunneln eftersom vi har lagt upp en plan, och bokat in Halkan ( Risk2:an) längre fram i vår. Så det känns bra :)

Det flytter på i rätt riktning helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0