Våfflor och inspiration

Har nyligen kommit hem från en trevlig fika på Café & Våffelmakeriet, mycket goda våfflor. Det blev en mat våffla och en halv dessert våffla. Inte det bästa för figuren men det är ju inte så ofta som tur är :) Tanken var att vi skulle gå till Peters Konditori först vi var där inne men vände min kusin tyckte inte att tårtorna såg så goda ut, snarare slemmiga. Med andra ord kanske inte dags färska!

Så Linda kom på att vi kunde gå till Våffelmakeriet i stället, Vilket var en väldigt bra idé. Innan vi gick och fika var vi på "studiebesök" på där Linda jobbar ibland hos Eko Frisöreren via Vårt Alternativ. Mycket fräscht och trevligt litet ställe. Av namnet så kan man ju gissa att det är på ett ekoligist sätt man fixar buret. De hade även en liten butik där inne men många spännande produkter.



Dagens lunch, laxvåffla med en Sprite
Sen blev det en lång fika på Café & Våffelmakeriet jag tog en matvåffla som lunch, Laxvåffla. Mycket spännade och god. Lite annorlunda att äta en våffla som lunch, men det var gott och jag skulle kunna äta den igen. Efter ett tag blev det te och så delade jag och kusin på en dessertvåffla, Marängsvissvåffla. Den var söt och ljuvlig, den kan jag tänka mig en till vid ett tillfälle. Men jag hade aldrig orkat att ätit en hel själv.



Marängsvissvåfflan som jag delade med kusin

Vi satt och planera lite vad vi ska hitta på, vad vi vill göra. Så nu har vi planerat in lite olika aktviteter för större delen av våren och sommaren och har många idéer för hösten. Vissa aktiviteter ska vi göra ihop med våra män med. Inget snuskigt, tänkande nu!! Utan Ut på någon ö och kanske övernatta eller bara dags tripp, laga tre rätters meny hemma. Vi kom på rätt mycket :)

Så jag ska renskriva vårat papper vart efter eller imorgon. Kan vara lite roligt att det blir tydlighet. Trevligt och roligt var det, sen gick vi förbi Pia´s Botaniska - Blomster & Kuriosa mycket liten och trång gullig liten butik. Mycket inspirations saker, blev lite intresserad av en ny dörrkrans i vide. Mycket söt och fin, väldigt flickig och romantisk. Kusin och Linda shoppade lite själv kollade jag bara in allt fint.

Sedan halkade vi hemåt och mot parkeringen, jag hade mina klackisar det var ingen bra idé!!! Det var jävligt halt, så man var lite små orolig och spänd vilket inte gör det  bättre. Men vi kom fram hela och frusna vart fall.





Vi som var där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0