Ullared och Gekås tripp

Mot Gekås!!

I måndags åkte vi ( Jag, kusin Katarina, hennes syster, Linda och Bagar Carro) till Ullared Gekås. Jag satt farm och hade inte tagit någon åksjuke tablett men det funka fin fint ändå. Vi stanna till i Jönköping och åt på A6 ett stort shoppingcenter.  Sen åkte vi vidare vi starta från Norrköping runt elva tiden, och var nere i shopping metropolen vid 15:30 ca.

Då blev det shopping för fulla muggar, det var rätt lite folk så det var riktig skönt faktiskt. Så då kunde man strosa omkring utan att känna ångest över allt folk. Jag hade skrivit en liten kom ihåg lista som jag gick efter rätt bra faktiskt. Det var en å annan sak som slank ner trots att det inte skulle ner men det var inte mycket.  Vi hade bestämt i bilen ner att vi skulle köra paketleken på kvällen, så man skulle köpa två saker á 20kr st. Jag köpte två st bilmuggar och en knippe reflexer.

Vi sju tiden kände vi oss rätt färdiga så vi kvittera ut allt vi hade köpt, jag var värsta av oss denna dag. Sen packade vi in allt i Volvo:n och gled upp mot campingen. Där i receptionen är det stängt, vis oro spred sig i bilen. Men Sen såg Carro att det stod att det fanns nycklar i en brevlåda. Puh... Efter att ha virrat runt bland massor med hus som kom vi fram till där vi skulle sova.

Vi hade bestämt att vi skulle äta tacos på kvällen, eftersom vi var hungriga så blev det mat omgående. Medan några packade in varorna i huset. Efter en utsökt taco måltid så gick jag igenom mina klädköp vad som skulle byttas/lämnas tillbaka, de mesta av de kläderna jag hade köpt fick åka tillbaka. Små storlekar och dålig passform.



Vårt boende
en timmerstuga med loftsängar.

Sedan spelade vi Paketleken alla hade hade köpt två paket för 20kr/st, så det var totalt 10 paket i olika former men med samma papper. Vi spelade den snälla varianten. Vill säga att man bytte paket med varandra, så alla fick två paket var. Sen skulle man få lika eller sex:a då fick man ta ett paket, när alla pakten var slut så öppnades de . Sen sattes en äggklockan på obestämd tid, så var det dags att börja fajtas om det som fanns hos varandra.  Vi körde ju att man bytte något mot något. Annars kan man köra så att man tar av varandra och det kan ju sluta med att en eller två har alla pakten :)


Detta vann jag när vi spelade paketleken, vattenpistoler och reflexer
Tröttheten gjorde sig påmind när klockan var vid elva, så vi gick och lade oss. Jag somna nog lite sent, men sov rätt gått hela natten. Drömde något konstigt om att min lillebror skulle ha ihjäl mig så jag vaknade upp och tårarna bara rann längs kinderna. Somna om och drömde inget mera ont. Vaknade klockan 7 och var klarvaken. Så toabesök för att sen krypa ner igen och läsa lite i Fitness Magazin innan det blev dags för frukost och mera shopping.

Jag lämna tillbaka varor för ca 700kr och fick tillgodo kvitto på det. Men det var inte svårt att shoppa upp det tillgodo kvittot. Det blev lite till Angelica, till Kristian och en liten plånbok till mig själv. Den dagen, jag behövde enbart betala 36,5kr denna dag. Billigt och bra ;). Men det är ju plus det jag hade tillgodo ;)

Full packad bil

Vid ett tiden började våran färd hemåt, det blev två stop på vägen ett vid Max för att äta lite, och sen vid Gränna för att några i bilen var te sugna. Medan de andra drack te så gick jag in i souvenir butiken och kollade hitta en lite snöbubbla med en liten älg i den fick följa med hem. Så runt sextiden var jag hemma, trött trött efter en rolig resa med många skratt. Då blev det upp packning av alla saker. Tryck på bilderna nedanför för att få dem större.



Min fångst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0