Äntligen är du funnen

Jonathan Johansson - Aldrig ensam


En gamla klasskompis på FB hade lagt ut den här låten, då äntligen var den funnen det är en låt som går varm på P3 men jag har aldrig hunnit uppfatta låtens namn eller artist, så äntligen föll pusselbiten på plats.
Han skulle dessutom komma till Norrköping den 23/4 på Klubb Republik

Någon som är sugen? Hela hans album "En hand i himlen" finns på Spotify

I det fina tunna ljuset
Står jag och väntar tyst
Sommaren är framför
Kvarteret nästan tömt
På människor och känslor
Ingen rörelse någonstans

Aldrig, aldrig ensam
Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam


Men den fina tunna linjen

Mellan våran värld och din
Skär igenom varje ljud
Genom varje utsträckt tanke
Varje ansats att förstå
Varje sång jag någonsin sjöng

Aldrig, aldrig ensam

Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam


Jag har längtat efter våld

Efter hämd och mer förnedring
Men den stora stora rädslan
Är inte här ikväll
Och det ekar mellan husen
Ingen rörelse någonstans
Bara fina tunna ljuset
Mellan våran värld och din

Aldrig, aldrig ensam

Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Aldrig, aldrig ensam

Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0