Nytt träningsmål för 2010


Igår kom jag äntligen iväg till gymmet efter ett långt uppehåll har bara varit lite sporadisk träning i december. Så det var skönt att bli lite svettig och sen avsluta med egen tid i bastun och koppla av. Det blev 3 km på löp bandet var tredje låt joggades resterande gick jag i högt tempo. Det är lite roligt för man sätter upp ett mål att så här mycket ska jag fixa idag mitt mål för dagen var 2,5km sen när jag hade nått det så blev det en låt till eftersom den är så bra, Life is Life med Opus När den var slut så var det bara några hundra meter kvar tills jag hade nått 3 km. Tre kilometer blev det slutgiltiga för dagen.


Ett tränings mål under året ska vara att klara av att jogga 5km, till Våruset som är den 3:e juni. Förra året var jag med och då gick jag i rask takt hela varvet. Där av måste man ju höja sig ltie detta år så då blir det att komma runt joggandes, hur lång tid det tar är oväsentligt bara att man kommer i mål. Planen är att konditionsträna 3 ggr i veckan och sen 1-2 pass styrka. För att klara målet! Jag behöver investera i ett par nya löpskor som är riktade för löpband eftersom det är där jag kommer träna mest. Sen när E börjar sprinai spåret igen till våren så får jag hänga på där. Lilla målet är alltså att klara 2,5km joggande för att sedan öka på med 2,5km till. Med träning och evishet kommer det gå fin fint.


Jag kollade även upp när mitt tränigskort går ut om jag hade någon bindningstid. Men lite förvånade nog så hade jag inte det eftersom att jag varit kund där så många år, närmare bestämt 5-6år. Det är dock dags att bytta ställe nu, få lite mer utmaning lite, lite sund och positiv kokurnans känsla. Jejje och Sara är på S.A.T.S nu så ditt kommer jag med att bytta till. Lite läskigt, men ack så vemodigt det kommer vara imorgon när jag ska skriva under att jag vill säga upp mitt medlemskap. Men skulle man inte var nöjd kan man ju alltid komma tillbaka igen... Som tur är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0