Helgen som var...

Tre dagars ledighet har snart passerat, att det alltid ska gå så himla fort. I fredags blev det en långpromenad med E, det var det sundaste för hela helgen mer eller mindre. Sen var det lite "måsten" som stod på min planering, som blev gjorda. I lördags passade jag på att gå till körskolan och satt där i tv timmar eller mer och fick grönt på Fas B, kändes riktigt najs faktiskt. Så på började jag fas C, där har vi lite att jobba på. Sen är det två tre faser till, sista fasen är Repition. Men jag kombinerade att plugga in lite vägmärken när huvudet kändes tungt och när saker och ting böraj snurra för mycket av teori proven på datron. Skönt med lite omväxling.

Ska ta med böckerna till jobbet denna vecka då det kommer blir mycket sittande, så då kan man passa på när det funkar att plugga. Annars ska nog det här med att gå till körskolan på lördagarna bli min grej, ifal man inte hinner i veckan. För 10-14 på lördagen finns det ju oftast alltid lite tid till. Jag får ju mer gjort om ajg är på körskolan än hemma så är det ju helt enklet bara. Men det kändes lite göttigt att få grönt på en till.

Efter att ha varit på körskolan för att plugga så gick jag förbi sta´n för att se om de hade några leddings för kvällen. Hade present kort på Gina så jag gick ditt och kolla. Hitta ett rea bord på jeans, 99kr paret. Så det var ju bara att kolla igenom alla jeansen och modellerna för att se om jag hitta något som passa. Tveksam som jag är  när det gäller Ginas jeans ( de är oftast lite för skinny leegs för min del) så hitta jag faktiskt två par som satt bra. Det ena mer snyggt än det andra men perfekt att ha när man jobbar. Så de fick följa med hem precis som ett 2 pack leggings.

lördags kvällen så skulle vi gå ut och äta på Palace, jag och mina tjej kompisar och några till som jag inte kände. Så lite för fix och vatten pippa hos Jejje sen gick vi vidare hem till Carin och möte upp alla andra. Sen gick vi sammlad trupp mot Palace. Där vi avnjöt god mat, de flesta åt Fläskfilén några åt fiskgrytan. Jag åt Hickorygrillad fläskfilé med het pepparsås, baconstekt smålök, bönor, pommes stripes sen unnade jag mig en efterrätt med Friterad brie med hjortronsylt och friterad persilja det är ju lika bra att passa på ordentligt innan sunda linjen ska intas. Gott var det, vinet var helt ok med kallt och gott. Jag som precis håller på att "lära" mig att dricka lite torre vita vinner och vin i allmänhet.

När vi hade ätit färdigt var planen att gå till Munken men vi hamna en stund på Manesa först, för att vi skulle möta upp en vän till Carin och Sandra. När det sen var dags att bege sig vidare till Munken så av veka jag hem åt nöjd och belåten med kvällen. Det blev en hel del vin och champagne, så lite små segt var det i morse men det gick över efter att frukosten hamna i magen som tur var. Det som var mest konstigt var hur mina ben kändes, väldigt skakiga precis som efter ett hårt benpass. Hur nu det kommer sig för jag svängde inte mina lurviga igår, om jag inte gjorde det  när ja sov. Dags att börja äta lite kalcium tabletter igen för att minimera risken för att vaderna ska kampar om natten.

I dag så har vi varit en tur hos Madde o co, lilla Angelica ha varit på en veckas inskolning på dagis nu. Det funkade rätt bra, även om hon kände av omställningarna. Så det blev fika, sen åkte vi hem och jag lagade mat. Nu börjar det bli kväller och lite segt igen, så det blir väl att se någon film och dega i soffan. Och ladda inför en kommande tuff vecka på jobbet, att jobba som personlig assistent har sin upp och nedgångar. För det mesta är det bara roligt som tur är, men när det är jobbigt så är det lite jobbigare helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0