Linser + träning= ?


Är lite inne på att börja anväda linser igen, för när man har glassögon och svettas är det ett elände! De liksom glider av all svett, även om jag torkar bort så kommer det ju ny rätt fort. Förr när jag var inne i en träningsvåg så anväde jag linser vilket gjorde att det kändes bättre. Så ja det känns som det kan vara dags igen att kolla ut ett par för att använda framför allt när man tränar men även annars med. Det blir ju lite av ett helt annat utseende!!

För nu när jag har sprunigt ett tag så lägger jag av mig glasögonen ett tag för att det blir bekvämare utan, plus att det på något konstigt sätt går att fokusera lite  bättre när man inte ser. För då finns det inget nöje i att titta på andra, för jag ser ju ändå inget!!

Såg att man kunde fylla i en enkett på internet om tid och välja vilken dag som passa en själv, bara hoppas på att det passar med min optiker med!! Nu borde det  har hänt lite på linsmarknaden med efter som det säkert var 5 år sen jag anväde linser sist. Mina ögon är torra, så jag måste ha mycket fukt för att det ska kännas bara annars känns det som det skaver, inget skönt alls. Med brytningsfel så blir inte utbude jätte stort på val av linser såvar det förr vart fall, mendet där är en marknad som det händer saker på hela tiden så det kanske finns många olika att välja på nu?!

Linser here I come again!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0